Виховання та особистість дитини



Аналіз основних показників вихованості
учнів 2 класу за І семестр 2015/2016 н. р.
         В анкетуванні «Основних показників вихованості учня початкових класів» взяло 15 учнів 2 класу.
1. Допитливість
12 учнів мають високий рівень допитливості;
2 – достатній рівень;
1 – середній (Масюк І.).
Такі результати утворились внаслідок того, що діти звикли до вербального оцінювання, до пошуку інформації, яка не виражається в балах. З одного боку це не травмує психіку дитини (вони сприймають себе повноцінними суб’єктами навчання, які мають свою точку зору). Оцінка в балах виконує не тільки заохочувальну функцію, а й функцію порівняння себе з досягненнями інших. Саме в цьому віці у дітей не існує ніяких перепон для розширення свого інтелекту, виявлення певних захоплень. Жага до нового дає поштовх шукати нові знання і ділитися ними з однокласниками.
2. Працьовитість
12 респондентів мають високий рівень працьовитості;
2 – достатній;
1 – середній (Масюк І.).
Такі результати передбачувані, тому що кожен учень уявляє себе помічником учителя (всі із задоволенням чергують у класі, готують дошку до уроку, роздають зошити, доглядають за порядком у класі). Під час чергування учителя по школі із задоволенням слідкують за порядком на коридорі під час перерв, відчувають себе старшими, дають зауваження іншим учням щодо поводження на перерві.
3. Дбайливе ставлення до природи
15 учнів мають високий рівень прояву даної характеристики.
Такий результат тому, що діти мають дуже невеликий життєвий досвід. Маючи знання про природу, про правила поводження у природі, вони думають, що поводять себе саме так, як цього хочеться дорослим. З одного боку це дає можливість відчувати себе частиною живої природи, а з другого боку – розширює дитячий кругозір щодо застосування знань на практиці. Спілкуючись з природою разом з дорослими, школярі наслідують їх поведінку, що свідчить про високі моральні якості батьків по відношенню саме до природи.
4. Моє ставлення до школи
10 учнів мають високий рівень виявлення даної характеристики;
5 – достатній.
Це наслідок вербального оцінювання, коли судження дітей мають позитивний результат ( бо кожна думка має право на існування). Не зважаючи на пояснення дітям кожного слова вербального оцінювання, діти схильні завищувати результати власних суджень. Так тенденція дасть змогу школярам у другому семестрі більш лояльно ставитись до слів учителя щодо оцінювання в балах, закріпить їх уявлення , що будь – яка оцінка – це результат праці (хочеш кращого результату, працюй якісно). На фоні формування етичних знань починаються формуватися етичні переконання, уміння та навички (це дуже важливий момент у моральному становленні учнів початкових класів).
5. Красиве у моєму житті
14 учнів мають високий рівень характеристики даного компоненту4
1 – середній (Масюк І.).
Цікаво що в даному віці діти розуміють рівень краси. Цьому сприяє і позиція батьків, які намагаються різними шляхами формувати прекрасне у своїх дітей (відвідування вистав, перегляд мультиків, участь у конкурсах – всеукраїнських, міжнародних, обласних; допомога у реалізації дитячих мрій – участь у шкільних і класних святах; читання і обговорення ситуативних завдань, поповнення дитячих бібліотечок, вибір одягу, зачісок, предметів гігієни).  Звідси такий і результат.
6. Як я ставлюся до себе
13 респондентів – високий рівень,
2 – достатній.
Кожну людину потрібно привчати любити себе таким , який ти є насправді. При цьому потрібно не тільки знати, а  й формувати навички та уміння. Хто це буде робити? Звісно, сама дитина на основі знань, які отримує із різних джерел, та на основі власного життєвого досвіду. Порівнюючи себе з іншими, кожна дитина розуміє, що всі ми різні, але це не є приводом для знущання та насмішок. Просте правило діє у нашому колективі: «Один за всіх, всі за одного». Надалі потрібно дітям пояснити просту мудрість : «Зустрічають по одягу, а проводжають по розуму».

Загальний результат рівня вихованості учнів 2 класу:
12 респондентів – високий рівень вихованості – 80%;
3 – достатній – 20%.
Середній показник вихованості по класу – 4, 77.

Корекційна робота з учнями 2 класу на ІІ семестр 2015/2016 н. р.
1. Дослідити рівень самооцінки учнів класу (Гавриленко М., Стрелец В., Куріна К., Остапчук В., Фомченков О.). Звернутися до психолога школи із запитом.
2. Читання та обговорення творів В. О. Сухомлинського для набуття особистого морального досвіду.
3. Розв’язок ситуативно – рольових та сюжетно – рольових ситуацій для формування моральних якостей школяра (звернути увагу на таких учнів: формування працьовитості – Масюк І., Шелест О., Остапчук В.; відношення до себе – Масюк І., Шелест О., Саєнко А.).
4. Залучати дітей до створення та презентації проектів з різних предметів – природознавство , основи здоров’я, літературне читання (особливо звернути увагу на формування допитливості у таких дітей – Масюк І., Шелест О., Саєнко А.) .
5. Привчати дітей до самостійності шляхом виконання доручень у класі.
6. Для батьків провести збори, на яких розглянути питання «Етичне виховання дітей у сім’ї».


Зведена таблиця рівня вихованості учнів 2 класу
І семестр 2015/2016 н. р.
№ з/п
Прізвище, ім’я учня
Допитливість
Працьови-
тість
Ставлення до природи
Ставлення до школи
Красиве у моєму житті
Як я ставлюся до себе
Загальний бал
Рівень вихованості

Середній бал
Середній бал
Середній бал
Середній бал
Середній бал
Середній бал


1.
Алейченко Віолета
5,0
4,8
4,75
5,0
4,75
5,0
4,88
В
2.
Білець Софія
5,0
4,8
5,0
5,0
4,67
4,67
4,8
В
3.
Гавриленко Марія
5,0
5,0
5,0
5,0
5,0
5,0
5,0
В
4.
Грицик Володимир
4,8
4,6
5,0
5,0
5,0
5,0
4,9
В
5.
Кімлик Олександр
5,0
4,8
5,0
5,0
5,0
5,0
4.97
В
6.
Копищик Іванна
5,0
4,6
5,0
4,7
4,75
5,0
4,84
В
7.
Куріна Карина
5,0
5,0
5,0
4,67
4,75
5,0
4,9
В
8.
Масюк Іван
3,8
3,8
5,0
4,33
3,5
4,0
4,07
Д
9.
Можейко Надія
4,6
4,4
5,0
4,33
4,5
4,67
4,58
В
10.
Остапчук Варвара
5,0
5,0
5,0
5,0
5,0
4,0
4,83
В
11.
Саєнко Анна
4,4
4.6
4,5
4,0
4,5
4,67
4,45
Д
12.
Стрелец Вадим
5,0
5,0
5,0
5,0
5,0
5,0
5.0
В
13.
Фомченков Олександр
5,0
4,8
5,0
5,0
5,0
4,9
4,97
В
14.
Харцій Марія
5,0
4,8
5,0
4,33
5,0
5,0
4,86
В
15.
Шелест Олег
4,2
4,2
4,75
4,0
4,75
4,67
4,43
Д





Комментарии

  1. Виховувати дитину в наш час означає проектувати поступове становлення якостей особистості та керуватиздійсненням накреслених проектів. Виховання - це проект, направлений у майбутнє.

    ОтветитьУдалить

Отправить комментарий

Популярные сообщения из этого блога

Технологічна карта уроку