Урок - вершина майстерності вчителя



Клас: 3

УРОК МАТЕМАТИКИ У 3 КЛАСІ

Тема. Закріплення вивченого матеріалу з теми «Письмове додавання і віднімання чисел у межах 1000».
Мета. Закріпити вивчені випадки письмового додавання й віднімання чисел у межах 1000. Вдосконалювати навички розв’язування задач та рівнянь вивчених типів. Виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання. Записи на дошці. Листки для самостійної роботи. Картки для групової роботи. «Котик» (таймер для фіксації відведеного часу).

Хід уроку
І. організаційний момент. Психологічна підготовка.
1). Правила роботи в групах [ додаток 1].
2). Оцінювання: 6 балів – активність на уроці, правильність відповідей;
                            6 балів – самостійна робота.
3). Робота консультантів на уроці:
         учні, які написали самостійну роботу на високий рівень – Гавриленко М.,
                                                                                                             Шелест О.;
         переможець районної олімпіади з математики – Кімлик О.
Девіз консультантів: «Навчаючись учусь».

ІІ. Закріплення знань.
1). Гра «Швидкий рахунок» (запис на дошці) [ додаток 2].
Перевірка по картці «Робота в групі». [ додаток 3].
2). Каліграфія.
- Написати каліграфічно рядок числа 374.
3). Обчисли письмово приклади. Робота консультантів.
534+146          872-267          450+255         900-629
635-75             986-648          840-721          417+83
Перевірка: пояснити розв’язання одного прикладу біля дошки (на вибір – учні з середнім рівнем засвоєння матеріалу).
4). Робота в групі (3 групи). Розподіл ролей.
Робота з карткою [ додаток 3].
Обчисліть письмово приклади. Виконайте перевірку двома способами.
Таймер – 4 хв.
Взаємоперевірка у групі. Відшукай помилку.
Таймер – 1 хв.
5). Знайди значення виразу (запис на дошці):
380-а, якщо а=160;
в-(в-38), якщо в=580;
с-250 + с, якщо с=300.
Таймер – 2 хв.
Перевірка. Які труднощі виникли під час розв’язування буквених виразів?
Таймер – 2 хв.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
«Сніжки» - повторення випадків додавання і віднімання круглих чисел.

6). Розв’яжіть задачу. Робота з карткою «Робота в групі» [ додаток 3].
- Підкресли головні слова в задачі.
- Короткий запис.
Було
Посадили
Залишилося
650 кущів полуниці
Мама – 316 к.
?
Оленка - ?, на 120 менше

 1) 316-120=196 (к.) – посадила Оленка;
2) 316+196=512 (к.) – посадили разом мама та Оленка;
3) 650-512=138 (к.).
Відповідь: залишилося посадити 138 кущів полуниць.
Таймер – 8 хв.
Творча робота над задачею.
- Хто посадив більше кущів – мама чи Оленка? (Мама)
- На скільки менше кущів залишилося посадити, ніж посадили? (На 374 кущі полуниць менше залишилося посадити, ніж посадили).
7). Розв’яжи рівняння (одне на вибір).
480+х=600-120                                   130+ (а-240) =330
Таймер – 2 хв.
Взаємоперевірка.
Таймер – 1 хв.

РОЗУМОВА РОЗМИНКА
1. Скільки очей у павука, якщо у чотирьох павуків 32 ока?
2. Лось чує нюхом мисливця на відстані 500 м, а на слух – удвічі далі. На якій відстані лось чує мисливця? (Нюхом – на відстані 500 м; на слух – на відстані 1000м).
3. Прудка жаба чотирма стрибками долає відстань 12 м. Яка довжина її стрибка?
4. Новонароджене слоненя важить 95 кг, а маса новонародженого ведмежати 500 г. На скільки новонароджене слоненя важче від ведмежати?

ІІІ. Узагальнення знань.
Самостійна робота (на картках) [ додаток 4] .
Таймер – 3 хв.

ІV. Рефлексія.
1). Враження від уроку.
- Що сподобалось?
- Що важко було робити?
- Який вид роботи хотіли б виконати вдома на домашньому завданні?
2). Домашнє завдання (на блозі вчителя, з урахуванням побажань дітей).
3). Оцінювання.
Діти самі виставляють оцінки: бали за урок (макс. – 6 балів) + бали (самост. роб.)
4). Завдання на увагу.
- Чи зустрілося вам число 374 в самостійній роботі? (Результат останнього прикладу).
- Прочитайте в картці «Робота в групі» останній запис. (374. Молодці!)
- Ви всі молодці!

ДОДАТКИ
1. Правила роботи в групі:
Не викрикуй
Не перебивай
Не повторюй чужих думок
Не переходь на інші теми

2. Гра «Швидкий рахунок»
І команда                                             ІІ команда
590-440=…                                          380-140=…
… + 160=…                                         … + 170=…
… - 43 = …                                          … - 32=…
… + 107=…                                         … - 4 =…

3. Картка «Робота в групі».
374
Молодці!

*Обчисліть. Виконайте перевірку двома способами.
374+154                                    781-345
Задача
         Мама і Оленка мали посадити 650 кущів полуниць. Мама посадила 316 кущів, а Оленка – на 120 кущів менше, ніж мама. Скільки кущів полуниць залишилося посадити?
Творча робота над задачею
- Хто посадив більше кущів полуниць – мама чи Оленка?
- На скільки менше кущів залишилося посадити, ніж посадили?
374

Молодці!

Клас: 2

Урок: Природознавство
Тема: Екскурсія. Як спостерігати за природою взимку?
           Практична робота. Спостереження за формою сніжинок за допомогою    
           лупи
Мета: спостерігати за станом дерев, кущів, трав’янистих рослин, життям тварин, сніговим покривом; розвивати спостережливість, допитливість, уміння аналізувати, будувати логічні ланцюжки; сприяти розвитку уміння використовувати підручник, як джерело знань; виховувати бережливе відношення до природи, бажання пізнавати навколишній світ.
Обладнання: вуличний термометр; лопата для розкопування снігу; лупа; лінійка; мікрофон
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
1. Психологічний настрій
- Запрошую вас на незвичайний урок – природознавство, який допомагає нам усвідомити себе частиною природи, надихнутися на плідну працю задля майбутнього. Сьогодні у нас екскурсія в шкільний парк, практична робота, де ми будемо спостерігати за формою сніжинок за допомогою лупи.
- На уроці ми будемо вчитися виставляти оцінки за певний етап роботи. Ознайомтеся із індивідуальними картками оцінювання (1 хв). (Додаток 4).
2. Привітання
         Привітаємося, діти!
         Будемо завжди радіти
         Небу, сонцю, людям, квітам…
         І тоді обов’язково
         День для вас цікавим буде!
- Я дарую свою усмішку вам, а ви – мені й один одному.
ІІ. Спостереження за погодою.
- Відкрийте календар погоди у друкованому «Зошиті друга природи» [ ]. Заповнимо його.
(Черговий доповідає):
- Сьогодні 12 січня, температура повітря + 2 градуси, похмуро, опадів немає, вітер легкий, довжина тіні від гномона 106см (зменшення тіні на 5см в порівнянні з попереднім виміром), туман.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Інтерактивна гра «Мікрофон»
- Що сталося з сонцем після 22 грудня?
- Як це вплинуло на температуру повітря?
- Як змінилися опади?
- Як змінилося небо?
- Які природні явища спостерігаємо? (метелиця, іній, відлига, паморозь)
- Як змінилися річки, ставки, озера взимку?
2. Робота в парах з підручником природознавства (с. 76 – 77) [ ]
- Ознайомтеся з планом проведення спостережень за природою (3 хв).
Презентація роботи пар. Створення куща спостережень.
Радиальная диаграмма


ІV. Екскурсія в шкільний парк (10 – 15 хв).
Розподіл на групи. (Додаток 1).
План екскурсії
1. Висота сонця над горизонтом. Товщина снігового покриву
2. Стан неба
3. Рослини (листяні , хвойні)
4. Тварини (птахи, звірі)
5. Спостереження за сніжинками
(Додаток 2).
V. Систематизація знань.
Робота в групах (3 групи: Метеорологи
                                             Дослідники флори
                                             Дослідники фауни).
Завдання групам. (Додаток 3).
Підготовка до презентації роботи (3 хв).
Презентація роботи груп (по 1 – 2 хвилини на кожну групу)
VІ. Рефлексія.
Тестові завдання
1. Чому зимою рослини не замерзають?
2. Чому в парку не чути спів птахів?
3. Які опади бувають взимку?
4. Чи всі дерева на зиму скидають листя?
5. Скільки промінців у сніжинки?
6. Чи зустріли ви на екскурсії в шкільний парк комах?
Взаємоперевірка (кожне завдання оцінюється в 1 бал)
VІІ. Домашнє завдання.
* Намалювати сніжинку на виставку, виписати 2 загадки про сніжинки або сніг.
* Розповісти батькам про свої відкриття під час екскурсії, що ви дізналися про сніжинки.
VІІІ. Оцінювання.
- Сьогоднішня оцінка складається з кількох критеріїв:
         * робота в групі (оцінює керівник групи: від 1 до 3 балів);
         * робота на уроці: активність, усні відповіді (оцінює вчитель від 1 до 3 балів);
         * виконання самостійної роботи – взаємоперевірка ( від 1 до 6 балів);
         * особиста оцінка учня (від 1 до 12).
Заповнення індивідуальної картки учня, виставлення оцінки. (Додаток 4).

Додаток 1
Розподіл учнів класу на групи
- Виберіть на столі учителя карточку з геометричною фігурою.
- Покажіть карточки, згрупуйтеся в групи за зображенням на картці.
- Оберіть свого керівника групи та секретаря.
- Правила роботи в групі:
         не перебивати,
         не викрикувати,
         не повторювати чужих думок,
         поважати один одного.

Додаток 2
Бесіда з елементами розповіді
1. Висота сонця над горизонтом. Товщина снігового покриву
- Про що свідчать сьогоднішні вимірювання тіні від гномона? (День стає довшим, а ніч – коротша, бо тінь зменшилася в порівнянні з вимірюванням 26 грудня).
- За допомогою снігової лінійки виміряйте товщину снігового покриву в різних місцях – на відкритій місцевості та біля дерев. Зробіть висновок. Робота груп. (На відкритій місцевості товщина снігового покриву 3 – 5 см, біля дерев – 8 – 12 см. Це відбувається тому, що предмети затримують сніг, а на відкритій місцевості він здувається вітром).
2 Стан неба
- Поспостерігайте за небом. Яке небо взимку? (Небо низьке, сіре, непривітне, постійно є хмари, похмуре).
3. Рослини
- На які групи діляться рослини в залежності від того, які у них листочки? (Листяні, хвойні).
- Які на вигляд листяні дерева? Чи всі скинули листки?
- Гра «Вгадай дерево по корі, кроні». Відшукай його в парку і стань біля нього. (Береза, клен, каштан, тополя, горобина).
- Відшукайте хвойні дерева. Чи скидають хвойні дерева голочки? (На сосні є голочки жовтого кольору; під деревом лежить багато голочок. Висновок: хвойні дерева скидають голочки, але поступово, тому дерево весь час зелене).
- Виконайте дослід (робота в групах). За допомогою лопати розгорніть сніг до землі. Що ви там побачили? (Під снігом зеленіє трава. Висновок: сніг, як ковдра зігріває трав’янисті рослини і не дає їм загинути).
4. Тварини
- Яких тварин можна спостерігати у шкільному парку? (Птахи).
- Прислухайтеся, чути голоси птахів? Чому? (Осідлі птахи переселилися ближче до осель людей, щоб підгодовуватися їжею. Перелітні птахи відлетіли в теплі краю, бо їм немає що їсти, комахи поховалися в землю в щілини та шпарини).
5. Спостереження за сніжинками
- Спіймайте сніжинку на рукавичку. Розгляньте її в лупу. Що ви спостерігаєте? (Сніжинка має 6 промінців. Вони схожі між собою, але всі різні).
- Спіймайте сніжинку на долоньку. Що сталося? Чому? (Сніжинка розтанула, бо температура руки 37 градусів. Вода із твердого стану переходить у рідкий за допомогою нагрівання).
- Вдома зробити замальовку сніжинки і принести на виставку. Підібрати загадки про сніжинки.

Додаток 3
І група – метеорологи
Скласти опис погоди за планом
План
1. Стан неба.
2. Висота сонця над горизонтом.
3. Температура повітря (вимірювання за допомогою повітряного термометра).
4. Опади.
Додаткове завдання:
Розкажи про будову сніжинок.

ІІ група – дослідники флори
Скласти тези:
- назвати дерева, які ростуть в шкільному парку;
- дослідити, на яких деревах листя залишилося зеленим;
- як зимують трав’янисті рослини (за допомогою лопати розкопували сніг);
- чи міняють листя хвойні дерева (на основі спостережень за соснами, що ростуть у шкільному парку).
Додаткове завдання:
Що означає вислів: «Дерева взимку сплять»?

ІІІ група – дослідники фауни (звірів, птахів)
Доповісти:
1. Яких звірів та птахів бачили під час екскурсії?
2. чи помітили комах на екскурсії і чому?
3. Чим харчуються птахи взимку?
4. Як школярі допомагають птахам перезимувати?
Додаткове завдання:
Розкажи, з чого ти зробив годівничку для птахів, чим ти їх підгодовуєш.

Додаток 4
Індивідуальна картка учня 2 класу ______________________________
                                                                      (прізвище , ім’я учня)
Оцінювання природознавства
№ з/п
Вид оцінки
Хто виставляє
Кількість балів
Оцінка
1.
Робота в групі
Керівник групи
1 – 3

2.
Активність на уроці
Учитель
1 – 3

3.
Оцінка товариша за с/р
Товариш по парті
1 - 6

4.
Самооцінка

1 - 12

5.
Загальна оцінка
Учитель




Література
1.  Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1 – 4 класи. К.: Видавничий дім «Освіта», 2012, 392 с.
2.  Володарська М. О., Ривкіна О. О. Усі уроки природознавства. 2 клас. – Х.: Видавнича група «Основа», 2012.
3.  Грущинська Природознавство 1. К.: Видавничий дім «Освіта», 2012, с. 56 – 57. 
4.  Грущинська І. Зошит друга природи. 2 клас. – К.: Видавничий дім «Освіта». 2013. – 48 с.






Урок з основ здоров'я у 1 класі

Тема. Рух і здоров’я. Види рухової активності
Мета. Вчити дітей працювати із джерелом інформації – підручником.
            Знайомити з фізичними вправами, що сприяють фізичному розвиткові.
            Розвивати прагнення займатися спортом аби зміцнити здоров’я,
            щоденно виконувати вправи ранкової зарядки.
            Виховувати старанність, наполегливість.

Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.
Обладнання. М’ячі.
Хід уроку
І. Організаційний момент. Психологічна підготовка
Гра «Комплімент від чистого серця».
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Чи любите ви уроки фізкультури?
- Чи достатньо займатися фізичними вправами тільки на уроках фізкультури?
- Сьогодні дізнаємося, чому фізичні вправи корисні для здоров’я.
ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
Повторення правил:
         правило 4 – х НЕ;
         правило піднятої руки.
1. Робота з підручником (с. 42 – 43)
- Розгляньте малюнки на с. 42.
- Кого ви бачите на малюнках?
- Робота в групах:
     І гр.                                                   ІІ гр.                                        ІІІ гр.
пташка                                               кенгуру                                      равлик
Продемонструвати, як рухається тварина.
ПРЕЗЕНТАЦІЯ РОБОТИ ГРУП
Глядачі: обрати одного учасника групи, кому найкраще вдалося про імітувати рухи тварини.
- Фізичні вправи корисні для здоров’я. Вони допоможуть вам стати:
                                                          * сильними,
                                                          * спритними,
                                                          * витривалими.
Поради:
Щодня робіть ранкову зарядку.
Будьте активними на уроках фізичної культури.
Беріть участь у рухливих іграх.
Старанно виконуйте вправи під час фізкультхвилинок на уроках.
- Які поради ви запам’ятали?
- Розгляньте малюнки на с. 43.
- Робота парами: подивіться на малюнок, виберіть, що ви вмієте робити.
Гра «Ланцюжок»:
           Починай словами: «Я вмію …»
- Чого хочете навчитися?
           Починай словами: «Я хочу навчитися …»

2. Вивчення комплексу ранкової зарядки.
1). Потягування. Півник
В. п. – о. с.: 1 – 2       - права рука вгору, ліва назад, пальці рук розвести;
                     3 – 4       - ліва рука вгору, права назад.
Повторити 6 – 8 разів.
2). Вправи для ніг. Кенгуру
В. п. – ноги нарізно: 1 – присісти,
                                    2 – встати, руки до плечей,
                                    3 – руки вгору,
                                    4 – руки вниз.
Повторити 6 – 8 разів.
3). Вправи для м’язів тулуба. Літачок
В. п. – ноги нарізно: 1, 2, 3 – руки в сторони, нахилитися вперед, ноги не
                                                  згинати,
                                    4 – в. п.
Повторити 6 – 8 разів.
4). Вправи для м’язів тулуба. Жирафа
В. п. – стати на коліна: 1 – 2    - ліва рука вгору, вправа назад з поворотом
                                                      вправо,
                                        3 – 4    - права рука вгору, ліва рука назад з поворотом
                                                      вліво.
Повторити 6 – 8 разів.
5). Стрибки. Горобці
В. п. – ноги нарізно, руки на пояс (вузька стійка): стрибки на двох ногах з просуванням вперед і назад, вліво і вправо.
Виконувати вправу протягом 30 секунд.
6). Ходьба на місці
ВИСНОВОК:
                             ранкова гімнастика,
                             уроки фізкультури,
                             рухливі ігри,
                             заняття спортом
допоможуть вам бути витривалими, мати міцне здоров’я. Щоб зміцнити своє здоров’я за допомогою фізичних вправ, треба мати терпіння і силу волі.
ІV. Узагальнення й систематизація отриманих знань
1. Продовження роботи з підручником (с. 44 – 45).
         1). Робота над загадками (с. 44).
- Чим ви любите займатися взимку?
- На чому любите кататися?
         2). Корисні поради (с. 45).
2. Поясни вислів:
«Хто спортом займається, той сили набирається».
3. Практична робота.
- Покажіть однокласникам кілька фізичних вправ.
- Чому важливо виконувати фізичні вправи?
V. Підсумок уроку
- Якими фізичними вправами можна займатися в школі?
- Які корисні поради ви запам’ятали?

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Технологічна карта уроку