Супергерої безпеки . Тренінги. 1 клас (Тиждень з безпеки життєдіяльності "Помічай, упізнавай, поводься безпечно")


Супергерої безпеки

Тренінги

1 клас

 

 

 

 

 

                                                                                 

Заняття 1. Тренінг.

Тема. Супергерої безпеки.

Мета. За допомогою тренувальних вправ вчити дітей відчувати свою силу в будь-якій ситуації – «тренувати м’яз безпеки». Готувати до надзвичайних ситуацій шляхом інформування про небезпеку, щоб ситуація не була шокуючою та травматичною, протиставляти тривозі – продуктивні дії. Оновити життєвий досвід дітей новими діями у надзвичайних ситуаціях.

Обладнання. Презентація «Супергерої безпеки» (Як підготувати дітей до можливих надзвичайних ситуацій). Чарівна скринька із ситуативними завданнями. Каремати.

Зустріч 1. Тренінг.

І. Організовуючі вправи.

Ø Привітання.

Ø Психологічна гра «Кухар» (сьогодні ми з вами кухарі, будемо вчитися замішувати тісто (легкі масажні рухи) – голова, руки, тулуб, ноги, пальчики; яким буде наш виріб (добрим, щедрим, працьовитим, милим, акуратним і т.д.). Назвіть себе і скажіть, який ти.

-         Що таке безпека?

-         Що означає зовнішня безпека?

-         Як ти розумієш внутрішня безпека? (впевненість у собі,  у своїх знаннях, силах, коли знаємо правила, коли впевнені у своїх друзях, родині, що можемо розраховувати на допомогу).

-         На що ви спираєтеся всередині під час небезпеки? (знання, уміння).

-         З ким почуваєтеся захищеними?

-         Уявимо ідеальний захищений простір.

ІІІ. Тренінг.

Гра – тренування «Супергерої безпеки» (ситуативні завдання).

Як ми можемо подбати про безпеку? (Чарівна скринька: витягни завдання і розкажи, як будеш діяти – правила дорожнього руху, як заходимо у ліфт, не відчиняємо двері чужим, миємо руки після прогулянки, перед їжею, носимо маски під час карантину, не йдемо з незнайомцями, перевіряємо електроприлади, вимикаємо газ і воду, коли їдемо у відпустку).

А якщо раптом відбувається щось несподіване, те, що не залежить від нас, - пожежа, землетрус, хвороба, військові дії?

Ø У вас виписані (або знаєте) телефони служб – швидка, пожежна.

Ø Телефони знайомих, кому можна зателефонувати.

Ø Знаєте своє ім’я-прізвище, адресу, імена батьків, номер телефону.

Ø Можливо, робимо браслет з номером телефону батьків.

ІV. Рефлексія.

Повторити з батьками правила, як діяти у надзвичайних ситуаціях.

 

Заняття 2. Зустріч. Тренінг.

Контингент: батьки, діти, вчитель.

І. Повторення правил дій у надзвичайних ситуаціях.

ІІ. Тренінг.

1). Що означає слово СИРЕНА? (для того, щоб сповістити людей п небезпеку, лунають сигнали – вони спеціально дуже гучні, щоб усі почули та відреагували).

Давайте згадаємо, що ми робимо, якщо …

Ø Якщо ми застрягли у ліфті?

Ø Якщо відчуваємо запах гару?

Ø Кои хтось занедужає?

Ø Що робимо, коли землетрус? (взяти «валізу безпеки», домашніх улюбленців, телефон, спуститися сходами або вийти з дому на відкритий простір).

Ø Що ми робимо, коли повінь? (взяти «валізу безпеки», домашніх улюбленців, телефон, піднятися на високе місце).

Ø Що ми робимо, коли чуємо сигнал сирени? (взяти «валізу безпеки», домашніх улюбленців, телефон, йти в бомбосховище або лягти на підлогу біля внутрішньої стіни).

2). Де заборонено перебувати у разі надзвичайної ситуації? (біля важких речей, вікон та скляних речей, у ліфті).

3). Тренінг «Подорож Супергероя до невідомої планети».

- Що візьмемо з собою найважливіше?

- Щоб ти поклав насамперед?

- Що для тебе найважливіше?

ІІІ. Рефлексія (батьки-діти).

ВАЛІЗКА БЕЗПЕКИ

«Валізка безпеки», де зібрано найважливіше, те, що нам може стати в нагоді під час будь-яких ситуацій.

Кожен член сім’ї має знати, які предмети у валізці.

За кожним важливо закріпити, що він робить як «супергерой безпеки»:

Ø Бере свою іграшку

Ø Домашню тваринку

Ø Ліхтарик

Ø Пляшку води

Ø Відчиняє та зачиняє двері

Запитати у дитини:

-         Що б ти поклав насамперед?

-         Що для тебе найважливіше?

 

Заняття 3. Тренінг «Безпечний будинок» .

Контингент: батьки, діти.

Місце проведення: власний будинок.

Інструкція до проведення

Разом з дитиною батьки перевіряють, наскільки захищений простір у будинку:

Ø Які предмети можуть впасти – полиці, стелажі, скляні речі, побутова техніка на колесах.

Ø Знати, як перекрити газ та воду.

Ø Зібрати речі у «валізу безпеки». Переконатись, що всі в сім’ї знають, що це за речі.

Ø Список контактів у складних ситуаціях.

Ø Список дій, які допомагають впоратися з тривогою (дихання з акцентом на видих, відчуття стійкості стоп, покласти руку на живіт і подихати, розмахувати руками, опертися об стіну

Ø ЗАХИЩЕНИЙ ПРОСТІР У БУДИНКУ чи на вулиці – точно знати, де те місце, чи нічого не заважає до нього дістатися, чи закріплені речі, меблі.

 Заняття 4. Алгоритм розмови «Привчання до тривожної сирени» (див. презентацію «Супергерої безпеки»).

1.     Робота з текстом (читаємо, розігруємо діалоги (чекаємо відповіді на запитання), діємо (видаємо звуки)).

-          А пам’ятаєш, звуки, які нам говорять про те, що потрібно швидко увімкнути увагу і щось робити? Наприклад, чайники, які свистять, коли вода закипіла. Коли чуєш такий звук, що треба робити?

-          Зняти чайник з плити.

-          А коли в машині сигналізація спрацьовує, про що це каже і що треба робити?

-          Отже, хтось намагається влізти. –

-          І що ми робимо?

-          Підходимо до вікна або йдемо до машини.

-          А пожежна сигналізація навіщо? У неї такий страшний звук.

-          Значить, пожежа.

-          Так, значить, є дим або вогонь і терміново потрібно гасити та викликати пожежників.

-          Є ще звуки, які говорять про те, що може бути землетрус, військова небезпека. Ви будете тренуватися у школі, вчитися швидко виходити зі школи. Нам потрібно натренувати реакцію, і важливо знати, що такі сирени справні та працюють. Наприклад, якщо почуємо сирену – потрібно взяти документи, гроші, речі, найважливіші іграшки, кішку, і виходити на вулицю чи у спеціальні місця. Скоро таке тренування буде і в школі. Ви почуєте звук такої сирени – буде перевірка, чи вона працює. Нам зараз нічого не загрожує. Ми в безпеці. І нам нічого не потрібно робити. Але важливо розуміти, чи вона працює, чи чуємо ми її?

-          Ми точно в не небезпеці?

-          Зараз точно ні. Але ж завжди потрібно тренуватися, щоб бути готовими до всього. Я не знаю, який буде звук, але він точно буде неприємним та гучним. Покричи зараз неприємним звуком – як чайник, а тепер ще голосніше й не приємніше.

2.    Рефлексія.

Все, що ми чуємо, - це сигнал. Сигнали бувають тривожні, треба вчитися правильно на них реагувати.

Як діяти, коли звучить сирена ПОВІТРЯНА ТРИВОГА? (тренування: одягнутися, взяти рюкзачок безпеки і вийти з будинку. Можна виміряти час, який пішов на виконання цих дій).

 

 

 

 

 

Комментарии

  1. Зараз такий час, що тільки тренування дасть дитині впевненість у собі, уміння поводитися в незвичайних ситуаціях.

    ОтветитьУдалить

Отправить комментарий

Популярные сообщения из этого блога

Технологічна карта уроку

Урок української мови та читання, 2 клас НУШ