Супергерої безпеки . Тренінги. 1 клас (Тиждень з безпеки життєдіяльності "Помічай, упізнавай, поводься безпечно")
Супергерої
безпеки Тренінги 1 клас
Заняття 1. Тренінг.
Тема. Супергерої безпеки.
Мета. За допомогою тренувальних вправ вчити дітей відчувати свою силу в
будь-якій ситуації – «тренувати м’яз безпеки». Готувати до надзвичайних
ситуацій шляхом інформування про небезпеку, щоб ситуація не була шокуючою та
травматичною, протиставляти тривозі – продуктивні дії. Оновити життєвий досвід
дітей новими діями у надзвичайних ситуаціях.
Обладнання. Презентація «Супергерої безпеки» (Як підготувати дітей до
можливих надзвичайних ситуацій). Чарівна скринька із ситуативними завданнями.
Каремати.
Зустріч 1. Тренінг.
І. Організовуючі вправи.
Ø Привітання.
Ø Психологічна гра «Кухар» (сьогодні ми з вами кухарі,
будемо вчитися замішувати тісто (легкі масажні рухи) – голова, руки, тулуб,
ноги, пальчики; яким буде наш виріб (добрим, щедрим, працьовитим, милим, акуратним
і т.д.). Назвіть себе і скажіть, який ти.
-
Що
таке безпека?
-
Що
означає зовнішня безпека?
-
Як
ти розумієш внутрішня безпека? (впевненість
у собі, у своїх знаннях, силах, коли
знаємо правила, коли впевнені у своїх друзях, родині, що можемо розраховувати
на допомогу).
-
На
що ви спираєтеся всередині під час небезпеки? (знання, уміння).
-
З
ким почуваєтеся захищеними?
-
Уявимо
ідеальний захищений простір.
ІІІ. Тренінг.
Гра – тренування «Супергерої безпеки» (ситуативні
завдання).
Як ми можемо подбати про безпеку? (Чарівна скринька: витягни завдання і розкажи, як будеш
діяти – правила дорожнього руху, як заходимо у ліфт, не відчиняємо двері чужим,
миємо руки після прогулянки, перед їжею, носимо маски під час карантину, не
йдемо з незнайомцями, перевіряємо електроприлади, вимикаємо газ і воду, коли
їдемо у відпустку).
А якщо раптом відбувається щось несподіване, те, що не залежить від нас, -
пожежа, землетрус, хвороба, військові дії?
Ø У вас виписані (або знаєте) телефони служб – швидка,
пожежна.
Ø Телефони знайомих, кому можна зателефонувати.
Ø Знаєте своє ім’я-прізвище, адресу, імена батьків, номер
телефону.
Ø Можливо, робимо браслет з номером телефону батьків.
ІV. Рефлексія.
Повторити з батьками правила, як діяти у надзвичайних
ситуаціях.
Заняття 2. Зустріч. Тренінг.
Контингент: батьки, діти, вчитель.
І. Повторення правил дій у надзвичайних ситуаціях.
ІІ. Тренінг.
1). Що означає слово СИРЕНА? (для того, щоб сповістити людей п небезпеку, лунають
сигнали – вони спеціально дуже гучні, щоб усі почули та відреагували).
Давайте згадаємо, що ми робимо, якщо …
Ø Якщо ми застрягли у ліфті?
Ø Якщо відчуваємо запах гару?
Ø Кои хтось занедужає?
Ø Що робимо, коли землетрус? (взяти «валізу безпеки», домашніх улюбленців, телефон,
спуститися сходами або вийти з дому на відкритий простір).
Ø Що ми робимо, коли повінь? (взяти «валізу безпеки», домашніх улюбленців, телефон,
піднятися на високе місце).
Ø Що ми робимо, коли чуємо сигнал сирени? (взяти «валізу безпеки», домашніх улюбленців, телефон, йти
в бомбосховище або лягти на підлогу біля внутрішньої стіни).
2). Де заборонено перебувати у разі надзвичайної
ситуації? (біля важких речей,
вікон та скляних речей, у ліфті).
3). Тренінг «Подорож Супергероя до невідомої планети».
- Що візьмемо з собою найважливіше?
- Щоб ти поклав насамперед?
- Що для тебе найважливіше?
ІІІ. Рефлексія (батьки-діти).
ВАЛІЗКА БЕЗПЕКИ
«Валізка безпеки», де зібрано найважливіше, те, що нам
може стати в нагоді під час будь-яких ситуацій.
Кожен член сім’ї має знати, які предмети у валізці.
За кожним важливо закріпити, що він робить як «супергерой
безпеки»:
Ø Бере свою іграшку
Ø Домашню тваринку
Ø Ліхтарик
Ø Пляшку води
Ø Відчиняє та зачиняє двері
Запитати у дитини:
-
Що
б ти поклав насамперед?
-
Що
для тебе найважливіше?
Заняття 3. Тренінг «Безпечний будинок» .
Контингент: батьки, діти.
Місце проведення: власний будинок.
Інструкція до проведення
Разом з дитиною батьки перевіряють, наскільки захищений простір у будинку:
Ø Які предмети можуть впасти – полиці, стелажі, скляні
речі, побутова техніка на колесах.
Ø Знати, як перекрити газ та воду.
Ø Зібрати речі у «валізу безпеки». Переконатись, що всі в
сім’ї знають, що це за речі.
Ø Список контактів у складних ситуаціях.
Ø Список дій, які допомагають впоратися з тривогою (дихання
з акцентом на видих, відчуття стійкості стоп, покласти руку на живіт і подихати,
розмахувати руками, опертися об стіну
Ø ЗАХИЩЕНИЙ ПРОСТІР У БУДИНКУ чи на вулиці – точно знати,
де те місце, чи нічого не заважає до нього дістатися, чи закріплені речі,
меблі.
Заняття
4. Алгоритм розмови «Привчання до тривожної сирени» (див.
презентацію «Супергерої безпеки»).
1. Робота з текстом (читаємо, розігруємо діалоги (чекаємо
відповіді на запитання), діємо (видаємо звуки)).
-
А пам’ятаєш, звуки, які нам говорять про те, що потрібно швидко увімкнути
увагу і щось робити? Наприклад, чайники, які свистять, коли вода закипіла. Коли
чуєш такий звук, що треба робити?
-
Зняти чайник з плити.
-
А коли в машині сигналізація спрацьовує, про що це каже і що треба робити?
-
Отже, хтось намагається влізти. –
-
І що ми робимо?
-
Підходимо до вікна або йдемо до машини.
-
А пожежна сигналізація навіщо? У неї такий страшний звук.
-
Значить, пожежа.
-
Так, значить, є дим або вогонь і терміново потрібно гасити та викликати
пожежників.
-
Є ще звуки, які говорять про те, що може бути землетрус, військова
небезпека. Ви будете тренуватися у школі, вчитися швидко виходити зі школи. Нам
потрібно натренувати реакцію, і важливо знати, що такі сирени справні та
працюють. Наприклад, якщо почуємо сирену – потрібно взяти документи, гроші,
речі, найважливіші іграшки, кішку, і виходити на вулицю чи у спеціальні місця.
Скоро таке тренування буде і в школі. Ви почуєте звук такої сирени – буде
перевірка, чи вона працює. Нам зараз
нічого не загрожує. Ми в безпеці. І нам нічого не потрібно робити. Але
важливо розуміти, чи вона працює, чи чуємо ми її?
-
Ми точно в не небезпеці?
-
Зараз точно ні. Але ж завжди потрібно тренуватися, щоб бути готовими до
всього. Я не знаю, який буде звук, але він точно буде неприємним та гучним.
Покричи зараз неприємним звуком – як чайник, а тепер ще голосніше й не
приємніше.
2.
Рефлексія.
Все, що ми чуємо, - це сигнал. Сигнали бувають тривожні,
треба вчитися правильно на них реагувати.
Як діяти, коли звучить сирена ПОВІТРЯНА ТРИВОГА?
(тренування: одягнутися, взяти рюкзачок безпеки і вийти з будинку. Можна
виміряти час, який пішов на виконання цих дій).
Зараз такий час, що тільки тренування дасть дитині впевненість у собі, уміння поводитися в незвичайних ситуаціях.
ОтветитьУдалить