Урок української мови та читання, 2 клас НУШ
Урок української мови та читання
2 клас НУШ
Тема. Тематичні групи слів.
Мета. Формувати ключові компетентності:
·
Компетентність уміння вчитися;
·
Загальнокультурну компетентність;
·
Інформаційно-комунікативну компетентність;
·
Здоров’язбережувальну компетентність.
Формувати предметні компетентності: ознайомити з поняттям
«тематичні групи слів»; учити розподіляти слова на тематичні групи; розвивати
вміння розподіляти ряд слів на групи за смисловою ознакою, доповнювати кожну
групу своїми словами; виховувати уважність.
Обладнання. Підручники, наліпки (жовтого та синього
кольору), інтелектуальна гра «Розумники» (http://edugames.rozumniki.ua/) . Записи на дошці.
Хід уроку
№з/п
|
Зміст уроку
|
Примітка
|
1
|
Організаційний момент
1.
Читання з другом (2 хв)
-
Про що прочитав?
2.
Бажаю всім успіху (роздруківка «Сова»)
3.
Знайомство з планом уроку (запис на дошці)
|
Вчитель слідкує, щоб діти успішно знайшли собі пару, не
допускати конфліктів у виборі місця для читання.
|
2
|
Актуалізація опорних знань
1.
Гра «Розумники»
-
На які питання відповідали слова з гри?
-
Що означали ці слова?
-
Яка це частина мови?
2.
Групова робота (3 групи) 1 хв
-
До поданих слів добери назви ознак. Зразок: яблуко –
кругле, стигле, соковите, зимове.
-
Презентація завдання (по групам).
3.
Каліграфічна хвилинка.
Осінь, зима, весна,
літо.
|
Під час актуалізації знань дати можливість всім
висловитися, поновити знання з теми «Іменник». Слідкувати за виконанням рутин
учнями.
|
3
|
Мотивація навчальної діяльності
1.
Слухання вірша
Буква до букви –
І виникло слово.
Слово до слова –
Звучить рідна мова.
І.Січовик
- Як ви розумієте зміст цього
вірша?
- Слово – важлива одиниця
української мови. За допомогою слів ми спілкуємося, передаємо думки. Слова
називають предмети (іменники), ознаки (прикметники), дії (дієслова), кожне
слово має лексичне значення.
Є слова протилежні за значенням
(антоніми), близькі за значенням (синоніми), пишуться однаково, але мають
різне значення (омоніми).
|
За допомогою бесіди показати місце нової теми в системі
знань по темі «Іменник». Використовувати в мовленні наукові терміни (при
потребі пояснити їх значення)
|
4
|
Повідомлення теми і мети уроку
-
Сьогодні будемо працювати з посмішкою, гарним настроєм.
Ми дослідимо, що слова можна об’єднувати в тематичні групи.
|
Націлити учнів на позитив і спільну роботу.
|
5
|
Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1.
Робота в групі з підручником 2 хв
Вправа 1 с.38 – усно
Презентація роботи
2.
Гра «Один, два, чотири, всі»
(групування слів за видовою та
родовою ознакою).
Вправа 2 с.38
1 крок: прочитай,
подумай, як виконувати вправу.
2 крок: поспілкуйтеся
в парі, як виконувати вправу.
3 крок: поспілкуйтеся
в групі, щодо вправи.
4 крок: поспілкуємося
разом.
-
Прочитайте вправу.
-
На скільки груп можна поділити слова?
-
Назвіть групи (планети, посуд, професії)
-
Самостійно випишіть групу, яка сподобалася (2 хв)
Перевірка роботи
-
Зачитайте, що написали.
|
Розвивати лідерські якості дітей, уміння дослухатися до
думки іншого. Формувати уміння групувати слова в тематичні групи, доповнювати
їх своїми прикладами.
|
6
|
Фізкультхвилинка «А ти готовий?»
|
Допомогти дітям розслабитися, відпочити, змінивши вид
діяльності.
|
7
|
Закріплення матеріалу
Письмо для себе
1.
На партах є наліпки – синя і жовта. Розподіліться на
дві групи. По кольору виберіть малюнок і підберіть тематичну групу слів 2 хв
Презентація роботи (під час читання
намагайтеся не повторювати слова).
2.
Ігри:
Гра «Що зайве?» (вправа 4 с.38)
Гра «Доповни групу слів» (вправа 5
с.38)
|
Розвивати уміння утворити групу за певною ознакою, вибрати
лідера, розподілити обов’язки. Під час ігор створити атмосферу довіри та
значимості кожного.
|
8
|
Рефлексійна руханка
-
Подивіться на план роботи на уроці. Оцінимо завдання.
|
Вчити оцінювати свою роботу на уроці за внутрішніми
відчуттями.
|
9
|
Оцінювання
-
Лідери груп, оцініть роботу вашої групи.
-
Оцінка роботи вчителя.
-
Оцінка роботи гостями.
-
Чи задоволені ви своєю роботою на уроці.
|
Взаємооцінювання різними категоріями.
|
Додаток 1
План уроку
1.
Читання з другом
2.
Розумники
3.
Каліграфія
4.
Робота в групах
5.
Гра «1 – 2 – 4 – всі»
6.
Письмо для себе
7.
Рефлексія
Додаток 2
Рефлексійна руханка
Принцип виконання:
Запропонувати учням
рухом продемонструвати, чи сподобалося завдання.
·
Сісти навпочіпки – дуже низька оцінка.
·
Присісти трохи зігнувши ноги в колінах – невисока
оцінка.
·
Звичайна поза, руки по швах – добра оцінка.
·
Підняти руки вгору, плескаючи в долоні, піднятися
навпочіпки – дуже висока оцінка.
Додаток 3
Гра «Один, два, чотири, всі»
Мета: поєднання індивідуальної,
парної та групової роботи, розвиток відповідальності та лідерських якостей.
1 крок: кожен самостійно читає
завдання, обмірковує план виконання.
2 крок: робота в парі –
поспілкуйтеся з товаришем щодо виконання завдання.
3 крок: робота в групі –
поспілкуйтеся щодо виконання завдання.
4 крок: разом виконуємо роботу,
повідомляючи результат роботи групи, оцінюючи роботу інших.
Додаток 4
Гра «Що зайве?»
У групі з трьох слів
одне слово зайве. Назвіть зайве слово.
Липень, п’ятниця,
листопад.
Сніг, град, калюжа.
Лимон, морква,
апельсин.
Котлета , чай, компот.
Пшениця, картопля,
жито.
(З одним зайвим словом
складіть речення)
Гра «Доповни групу слів»
Завдання: доповніть
тематичну групу слів.
Взуття: туфлі, …
Рослини: береза, …
Посуд: каструля, …
Комментарии
Отправить комментарий