Урок української мови та читання, 2 клас НУШ



Урок української мови та читання
2 клас НУШ
Тема. Тематичні групи слів.

Мета. Формувати ключові компетентності:
·        Компетентність уміння вчитися;
·        Загальнокультурну компетентність;
·        Інформаційно-комунікативну компетентність;
·        Здоров’язбережувальну компетентність.
Формувати предметні компетентності: ознайомити з поняттям «тематичні групи слів»; учити розподіляти слова на тематичні групи; розвивати вміння розподіляти ряд слів на групи за смисловою ознакою, доповнювати кожну групу своїми словами; виховувати уважність.
Обладнання. Підручники, наліпки (жовтого та синього кольору), інтелектуальна гра «Розумники» (http://edugames.rozumniki.ua/) . Записи на дошці.

Хід уроку
№з/п
Зміст уроку
Примітка
1
Організаційний момент
1.     Читання з другом (2 хв)
-         Про що прочитав?
2.     Бажаю всім успіху (роздруківка «Сова»)
3.     Знайомство з планом уроку (запис на дошці)
Вчитель слідкує, щоб діти успішно знайшли собі пару, не допускати конфліктів у виборі місця для читання.
2
Актуалізація опорних знань
1.     Гра «Розумники»
-         На які питання відповідали слова з гри?
-         Що означали ці слова?
-         Яка це частина мови?
2.     Групова робота (3 групи)       1 хв
-         До поданих слів добери назви ознак. Зразок: яблуко – кругле, стигле, соковите, зимове.
-         Презентація завдання (по групам).
3.     Каліграфічна хвилинка.
Осінь, зима, весна, літо.
Під час актуалізації знань дати можливість всім висловитися, поновити знання з теми «Іменник». Слідкувати за виконанням рутин учнями.
3
Мотивація навчальної діяльності
1.     Слухання вірша
Буква до букви –
І виникло слово.
Слово до слова –
Звучить рідна мова.
                              І.Січовик


- Як ви розумієте зміст цього вірша?
- Слово – важлива одиниця української мови. За допомогою слів ми спілкуємося, передаємо думки. Слова називають предмети (іменники), ознаки (прикметники), дії (дієслова), кожне слово має лексичне значення.
Є слова протилежні за значенням (антоніми), близькі за значенням (синоніми), пишуться однаково, але мають різне значення (омоніми).
За допомогою бесіди показати місце нової теми в системі знань по темі «Іменник». Використовувати в мовленні наукові терміни (при потребі пояснити їх значення)
4
Повідомлення теми і мети уроку
-         Сьогодні будемо працювати з посмішкою, гарним настроєм. Ми дослідимо, що слова можна об’єднувати в тематичні групи.
Націлити учнів на позитив і спільну роботу.
5
Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1.     Робота в групі з підручником  2 хв
Вправа 1 с.38 – усно
Презентація роботи
2.     Гра «Один, два, чотири, всі»
(групування слів за видовою та родовою ознакою).
Вправа 2 с.38
1 крок: прочитай, подумай, як виконувати вправу.
2 крок: поспілкуйтеся в парі, як виконувати вправу.
3 крок: поспілкуйтеся в групі, щодо вправи.
4 крок: поспілкуємося разом.
-         Прочитайте вправу.
-         На скільки груп можна поділити слова?
-         Назвіть групи (планети, посуд, професії)
-         Самостійно випишіть групу, яка сподобалася (2 хв)
Перевірка роботи
-         Зачитайте, що написали.
Розвивати лідерські якості дітей, уміння дослухатися до думки іншого. Формувати уміння групувати слова в тематичні групи, доповнювати їх своїми прикладами.
6
Фізкультхвилинка «А ти готовий?»
Допомогти дітям розслабитися, відпочити, змінивши вид діяльності.
7
Закріплення матеріалу
Письмо для себе
1.     На партах є наліпки – синя і жовта. Розподіліться на дві групи. По кольору виберіть малюнок і підберіть тематичну групу слів        2 хв
Презентація роботи (під час читання намагайтеся не повторювати слова).
2.     Ігри:
Гра «Що зайве?» (вправа 4 с.38)
Гра «Доповни групу слів» (вправа 5 с.38)

Розвивати уміння утворити групу за певною ознакою, вибрати лідера, розподілити обов’язки. Під час ігор створити атмосферу довіри та значимості кожного.
8
Рефлексійна руханка
-         Подивіться на план роботи на уроці. Оцінимо завдання.
Вчити оцінювати свою роботу на уроці за внутрішніми відчуттями.
9
Оцінювання
-         Лідери груп, оцініть роботу вашої групи.
-         Оцінка роботи вчителя.
-         Оцінка роботи гостями.
-         Чи задоволені ви своєю роботою на уроці.
Взаємооцінювання різними категоріями.

Додаток 1
План уроку
1.     Читання з другом
2.     Розумники
3.     Каліграфія
4.     Робота в групах
5.     Гра «1 – 2 – 4 – всі»
6.     Письмо для себе
7.     Рефлексія

Додаток 2
Рефлексійна руханка
Принцип виконання:
Запропонувати учням рухом продемонструвати, чи сподобалося завдання.
·        Сісти навпочіпки – дуже низька оцінка.
·        Присісти трохи зігнувши ноги в колінах – невисока оцінка.
·        Звичайна поза, руки по швах – добра оцінка.
·        Підняти руки вгору, плескаючи в долоні, піднятися навпочіпки – дуже висока оцінка.

Додаток 3
Гра «Один, два, чотири, всі»
Мета: поєднання індивідуальної, парної та групової роботи, розвиток відповідальності та лідерських якостей.
1 крок: кожен самостійно читає завдання, обмірковує план виконання.
2 крок: робота в парі – поспілкуйтеся з товаришем щодо виконання завдання.
3 крок: робота в групі – поспілкуйтеся щодо виконання завдання.
4 крок: разом виконуємо роботу, повідомляючи результат роботи групи, оцінюючи роботу інших.


Додаток 4
Гра «Що зайве?»
У групі з трьох слів одне слово зайве. Назвіть зайве слово.
Липень, п’ятниця, листопад.
Сніг, град, калюжа.
Лимон, морква, апельсин.
Котлета , чай, компот.
Пшениця, картопля, жито.
(З одним зайвим словом складіть речення)

Гра «Доповни групу слів»
Завдання: доповніть тематичну групу слів.
Взуття: туфлі, …
Рослини: береза, …
Посуд: каструля, …

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Технологічна карта уроку