Календарно-тематичне планування для 4 класу



Календарно-тематичне планування для 4 класу,  складене відповідно до вимог оновлених навчальних програм (у редакції 2016 р.) та Орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів (Наказ МОН від 19.08.2016 № 1009) за чинними підручниками


Я У СВІТІ
34 години (1 година на тиждень)
Підручник:
Бібік Н.М. Я у світі: підруч. для 4 кл. загальноосвіт. навч. закл. – Х.: Вид.група «Основа», 2015.
Робочий зошит

№ з/п
Тема уроку
Стор.
підр.
Дата
Примі
тка
І семестр
Я - Людина
1
Життя – найвища цінність
4-9


2
Практична робота (Обговорення ст.6 Конвенції ООН про права дитини, ст.3, ст.21, ст.27 Конституції України)
90


3
Я  - неповторна людина
10-15


4
Навчальний проект (індивідуальний) «Постаті, що подолали життєві труднощі» (за вибором учнів)



5
Особистісний розвиток людини впродовж життя
25-35


6
Навчання як засіб досягнення життєвої мети
104-107


7
Планування самонавчання, взаємонавчання. Практична робота. Плануємо пізнавальну діяльність (пізнавальну тему обирає учень)



8
Як самому себе виховувати?
36-39


9
Навчальний проект (індивідуальний, за вибором учня) «Історія досягнень людини (в науці, спорті чи мистецтві)», «Мої досягнення»
20-25


Я та інші
10
Роль сім’ї в моєму житті. Мій родовід
98-103


11
Бюджет сім’ї. економія і збереження майна.
Соціальна (екологічна) акція
(тематика за вибором учителя)
153-156


12
Навчальний проект (дослідницький, індивідуальний). Дослідження своїх витрат за тиждень (які товари чи послуги були потрібними, а на покупці яких можна було зекономити)



13
Культура поведінки учня



14
Чому виникають конфлікти? Як налагодити хороші взаємини?



15
Практична робота. Складання правил ведення дискусії. Дискусія (на вибір вчителя):
  1. Чим відрізняється стійкість від упертості?
  2. Чи може неправда бути рятівною?
  3. Де закінчується щедрість і починається марнотратство?
  4. В яких випадках бути хитрим добре, а в яких – погано.



16
Засоби масової інформації мого села.
Практична робота. Написання замітки до місцевої газети про важливі події, що відбулися в селі



ІІ семестр
Я - українець
17
Україна – незалежна, демократична, правова держава
82-85


18
Навчальний проект (груповий, за вибором учнів). Я пізнаю Україну
86-88


19
Національні та державні символи України. Конституція України (ст.10, ст.20, ст.67)
91-97


20
Практична робота. Створення фото колажу (проведення конкурсу малюнків) на одну із тем (на вибір):
  • Державні символи у моєму житті.
  • Хліб і сіль – символи української гостинності.
  • Свята нашої держави.



21
Приклади правопорушень серед дітей і юридична відповідальність за їх скоєння
108-118


22
Моделювання різних соціальних ролей (учень-вчитель-директор школи-продавець-екскурсовод-водій-міліціонер і т.д.



23
Навчальний проект (груповий, за вибором учнів)
  • Сім чудес України.
  • Визначні місця мого краю.



24
Підсумковий урок за розділом «Я – українець»



Я - європеєць
25
Україна на карті світу
130-131


26
Навчальний проект «Українці, яких знає світ»
132-135


27
Найбільші українські спільноти в інших країнах світу



28
Навчальний проект (груповий, за вибором учнів)
  • Подорожуємо країнами світу.
  • Знані у всьому світі українські вироби.



29
Європейський Союз – співтовариство народів Європи
143-153


30
Навчальний проект (груповий) «Подорожуємо країнами Євросоюзу»



31
Волонтерство як добровільна суспільно корисна діяльність



32
Волонтерство як добровільна суспільно корисна діяльність. Соціальна акція (тематика за вибором учителя)



33
Практична робота «Складання листа до однолітка-іноземця про свою країну»



34
Підсумковий урок за рік










ПРИРОДОЗНАВСТВО
68 годин на рік (2 години на тиждень)
Підручник: Грущинська І.В. Природознавство: підруч. для 4 кл. загальноосвіт. навч. заклад.- К.: Видавничий дім «Освіта», 2016.
Робочий зошит:
Зошит друга природи


№ з/п

Стор.
підр.
Дата
Примі
тка
І семестр
Всесвіт і Сонячна система
1
Уявлення давніх людей про Землю та Всесвіт
11-12


2
Вплив Сонця на різноманітність природи Землі
13-15


3
Склад Сонячної системи: Сонце, великі та карликові планети, малі тіла
16-20


4
Місяць – природний супутник Землі
21-23


5
Земля – планета Сонячної системи. Теплові пояси. Добовий рух Землі
24-25


6
Теплові пояси. Річний рух Землі
26-30


7
Сузір’я. велика та Мала Ведмедиця. Полярна зоря. Молочний Шлях – наша Галактика
31-34


8
Сучасні уявлення про Всесвіт
35-37


9
Уявна екскурсія в планетарій «Всесвіт і Сонячна система»



10
Дослідницький проект «За що Плутон вигнали з родини великих планет?» (про позбавлення Плутона статусу великої планети)



11
Контрольна робота за темою «Всесвіт і Сонячна система». Повторення вивченого



12
Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого
39


План і карта
13
Горизонт. Сторони горизонту
41-42


14
Орієнтування на місцевості за Сонцем, місцевими ознаками
43-45


15
Орієнтування на місцевості за компасом
46-48


16
Екскурсія «Визначення сторін горизонту за Сонцем, компасом або місцевими ознаками»



17
Зображення місцевості на плані, умовні знаки. Масштаб
49-51


18
Зображення місцевості на плані, умовні знаки. Масштаб
52-53


19
Географічна карта, умовні знаки на карті
54-58


20
Робота за планом і картою.
Практична робота «Читання плану місцевості. Читання карти. Порівняння плану та карти»
59-61


21
Контрольна робота за темою «План і карта». Робота з планом і картою



22
Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого
62


Природа материків і океанів
23
Населення Землі
67-69


24
Практична робота «Ознайомлення з картою світу, вивчення материків та океанів з використанням електронних ресурсів»



25
Умови життя на Землі



26
Материки і океани
70-71


27
Особливості природи Тихого океану
72-74


28
Особливості природи Атлантичного океану
75-77


29
Особливості природи Індійського океану
78-80


30
Особливості природи Льодовитого океану
81-84


31
Контрольна робота за темою «Природа материків і океанів». Повторення вивченого



32
Аналіз контрольної роботи.
Навчальний проект «Земля – планета «Вода»»



ІІ семестр
33
Особливості природи материків Землі
85-86


34
Євразія
87-94


35
Навчальний проект «Ми живемо в Євразії»



36
Африка
95-101


37
Північна Америка
102-108


38
Південна Америка
109-115


39
Австралія
116-121


40
Навчальний проект «Цікавий світ Австралії»



41
Антарктида
122-124


42
Практична робота «Позначення на контурній карті назв материків і океанів»



43
Контрольна робота за темою «Природа материків і океанів»



44
Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого
126


Природа України
45
Україна на карті світу. Практична робота «Подорож Україною з використанням електронних ресурсів»
128


46
Карта України
128-129


47
Форми земної поверхні



48
Рівнини і гори в Україні та в рідному краї



49
Корисні копалини України
130-131


50
Водойми України, їхнє використання та значення



51
Природні та штучні водойми (річки, озера, ставки, водосховища, болота, моря, джерела)
132-135


52
Рівнинні та гірські річки
136-137


53
Чорне й Азовське моря
138-140


54
Використання й охорона природних багатств водойм
141-142


55
Екскурсія «Ознайомлення з формами рельєфу, водоймами рідного краю»
143


56
Контрольна робота за темою «Природа України». Повторення вивченого



57
Аналіз контрольної роботи. Грунти України. Охорона грунтів
144-145


58
Грунти України. Охорона грунтів
145-146


59
Природні зони України
147-148


60
Мішані ліси
149-154


61
Лісостеп
155-159


62
Степ
160-164


63
Гори. Карпати і Кримські гори
165-168


64
Практична робота «Позначення на контурній карті столиці та міст України; основних форм земної поверхні; водойм України»



65
Екскурсія «Ознайомлення з рослинним та тваринним світом рідного краю»



66
Контрольна робота за темою «Природа України». Повторення вивченого



67
Аналіз контрольної роботи. Навчальний проект «Добра справа для природи»



68
Повторення вивченого за рік
173








ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
119 годин на рік
І семестр – 3 години на тиждень,
ІІ семестр – 4 години на тиждень
Підручники:
Науменко В.О. Літературне читання: підруч. для 4 кл./В.О. Науменко – К.: Генеза, 2016.
Перлинка: навчальний посібник з літературного читання для учнів 4 класу / В.О.Науменко. – К.: Генеза, 2016.

№ з/п
Тема уроку
Сторін
ки
Дата
Примі
тка
У країні давнини
1
Народ скаже, як зав’яже. Прислів’я та приказки
П.,5-8


2
Спотиканки від Сороки-скрекотухи. Скоромовки. Загадки. Лічилки
П.,8-12


3
Урок позакласного читання.




Від міфу до казки
4
Воля українців. Легенди. Тополя – символ України. Народна легенда «Тополя»
14-15


5
Вступ до розділу. Ліна Костенко «Отак би й слухав про царя Салтана». Укр. нар. казка «Золотий черевичок»
20-28


6
Характер персонажа. Укр. нар. казка «Золотий черевичок»
20-28


7
Найбільший клад, коли в родині лад. Киргизька нар. казка «Злагода»
28-30


8
Квітка щастя. Народна легенда «Барвінок»
П.,28-30


9
Урок позакласного читання.




10
Із часом будь-яке лихо минає. Укр. нар. казка «Лисиця-ненажера»
П.,38-40


11
Ніколи не хвалися. Укр. нар. казка «Царівна-лисичка»
П.,40-42


12
Коли день буває довгим? Укр. нар. казка «І туди гаряче, і сюди боляче»
П.,42-44


13
Чарівні крила. Чарівна казка «Жінка, що мала крила»
П.,44-48


14
Контрольна робота №1. Аудіювання



Краса світу у художньому творі
15
Вступ до розділу. Поезія і проза. А де ж таємниця лісу? Василь Сухомлинський «Краса, натхнення, радість і таємниця»
31-33


16
Урок позакласного читання.




Лірика

Вступ до розділу. Лірика. Пейзажна лірика. Художні засоби: епітети, метафори (без називання терміну), порівняння, звукопис. Про Тараса Григоровича Шевченка. Весна в поезії Шевченка. «Встала й весна…»
33-35


18
Дніпро в поезії Шевченка. Художні засоби його зображення. Тарас Шевченко «Реве та стогне Дніпр широкий…». Вірш напам’ять
36-37


19
І.Я.Франко – поет-лірик. Українське поле у поезії та живописі. Іван Франко «Полудень»
42-43


20
Сипле-сипле сніг. Читання віршів у порівнянні: І.Франко «Сипле, сипле, сипле сніг…» та В.Симоненка «Сама господарка на колії доріг…»
46-47


21
Урок позакласного читання.




22
Леся Українка – видатна українська поетеса. Роль порівняння у створенні образу моря. Леся Українка «Вже сонечко в море сіда»
47-48


23
Порівняння зображення краси літнього вечора на морі в поезії Лесі Українки «Плине білий човник» та річки – у прозі Марка Вовчка
49-50


24
Контрольна робота №2. навички читання мовчки (письмово)



25
Чому сумувала сосна у вірші Лесі Українки. Леся Українка «Сосна»
51-52


26
Осінні акварелі Ліни Костенко. Ліна Костенко «Здивовані квіти», «Красива осінь вишиває клени». Вірш напам’ять (за вибором учнів)
52-53


27
Урок позакласного читання.




28
Осінь, наповнена звуками і незвичайними кольорами. Мова віршів Ліни Костенко. «Осінь, ось вона, осінь…», «Стоять ліси смарагдово-руді…»
54-55


Ліричні твори-роздуми
29
Чарівні образи, глибокі почуття. Дмитро Павличко «Плесо», «Синиця», «Яблуко»
56-58


30
Коли твір відкриває свої таємниці. Дмитро Павличко «Зернина». Іван Драч «Етюд про хліб». Вірш напам’ять (за вибором учнів)
59-62


31
Найрідніша в світі ненька. Образ матері в поезії Василя Симоненка «Матері»
П.,58-59


Пейзаж у прозових творах
32
Навчаємося уявляти, відчувати, розуміти. Пейзаж відповідає настрою персонажів. І.Сенченко «Чимчикують наші хлопці»
62-64


33
Урок позакласного читання.




34
Весна – красна, а за нею літо золоте. Пейзаж змінюється, настрій персонажа змінюється. Василь Чухліб «Чомга і весна» (скорочено)
65-66


35
Контрольна робота № 3. Переказ прочитаного твору (усно)



36
Спокій у природі – спокій у душі. Коли краса навколишнього не викликає радості. Марко Вовчок «Другого дня притомилась я дуже». М.Коцюбинський «На небі сонце»
66-68


37
Природа відчуває настрій людини. Пейзаж визначає настрій твору. Олесь Гончар «Солов’їна сторожа»
68-70


38
На Тарасовій горі. Василь Сухомлинський «Ми їздили в Канів». Прислів’я про рідний край
71-72


39
Повтори і пригадай
72


У країні дитинства
40
Великі питання маленької дівчинки. Іван Сенченко «Скажіть, будь ласка»
73-74


41
Урок позакласного читання.




42
Як знайти правильне рішення. Всеволод Нестайко «Троє за парканом». Читання оповідання, визначення змісту
79-83


43
Характеристика персонажів оповідання Всеволода Нестайка «Троє за парканом»
79-83


44
Контрольна робота № 4. навички читання вголос (усно)



45
Найцікавіші книжки про природу. З якої книжки твій ровесник дізнався про природу Африки? Михайло Слабошпицький «Славко і Жако» (І частина)
83-85


46
Як Славко проводив канікули в колі друзів і який подарунок одержав від тата. Михайло Слабошпицький «Слаавко і Жако» (ІІ частина)
85-87


47
Урок позакласного читання.




48
Чому зажурився Жако? Характеристика персонажів, визначення основної думки творів. Михайло Слабошпицький «Славко і Жако» (ІІІ частина)
87-89


49
Дружба – найбільший скарб. Тема сім’ї і дружби в оповіданнях Василя Чухліба. Василь Чухліб «Гойдарики»
90-91


50
Всяка пташка про своїх дітей дбає. Тема природи і дбайливого ставлення до неї в оповіданнях Василя Чухліба «Дикі каченята»
91-93


51
Контрольна робота № 4. навички читання вголос (усно)



52
Різдвяні історії. Іван Малкович «Золотий павучок» (Різдвяна історія)
П.,86-89


53
Вияв людяності у поведінці дітей. Анатолій Григорук «Гра в шашки»
П.90-92


54
Урок позакласного читання.




55
Що є безцінним скарбом у нашому житті? Оксана Сенатович «Безцінні скарби»
П.92-95


56
Умій помічати красу. Повість. Олесь Донченко «Лісничиха. Дівчинка над струмком» (уривок)
94-98


57
Умій помічати красу. Літературний портрет. Описи природи. Художні засоби. Олесь Донченко «Лісничиха. Дівчинка над струмком». Уривок напам’ять
94-98


58
Жовтневий листопад. Художні засоби в описах природи. Внутрішній стан героя. Олесь Донченко «На лісовій галявині»
98-102


59
Поділ тексту на частини. Складання плану. Визначення основної думки у повісті Олеся Донченка «На лісовій галявині»
98-102


60
Контрольна робота № 5. Аудіювання (письмово)



61
Краса деснянської природи. Олександр Довженко «Зачарована Десна». Головний герой твору
103-109


62
Умій помічати красу. Визначення основної думки твору, створення плану уявного сценарію кінофільму за прочитаними частинами твору Олександра Довженка «Зачарована Десна»
103-109


63
Дивний світ фантазії. Аналіз початку повісті-казки О.Дерманського «Чудове Чудовисько» «Чемпіон з Баранців» (уривок)
109-113


64
Урок позакласного читання.




65
Дивний світ фантазії. Аналіз початку повісті-казки О.Дерманського «Чудове чудовисько» «Чемпіон з Баранців» (уривок). Підсумок за темою
109-113


У країні гумору
66
Жартівливі вірші. Головна думка віршів Грицька Бойка «Хвастунець», «Відпочити ніколи», «Де Іванко?». Вірш напам’ять (за вибором учнів)
114-116


67
З гумором про павучка, і не тільки. Ірина Жиленко «Павучок – рудий бочок»
117-118


68
Якого життя хочеться дітям? Анатолій Костецький «Космічні перевантаження», «Неуважна сороконіжка»
П.70-74


69
Дотепне зображення хвалька, роззяви, базіки. Грицько Бойко «Провалився по коліна», «Друге місце», «Балакучий Язик»
П.75-77


70
Урок позакласного читання.




71
Витончений гумор Дмитра Білоуса. Дмитро Білоус «Як сойка бабусю підвела»
П.81-83


72
У бажаннях знайте міру. М.Чумарна «Королева всіх бажань. Акровірші». Л.Глібов «Хто баба?», «В.Лучук «Чим хата багата»
П.84-85


73
Космічні оповідання. Мисливські усмішки Остапа Вишні «Бекас»
121-122


74
Пригоди діда Арсена. Григір Тютюнник «Біла мара». Описи в оповіданні
123-128


75
Характеристика головного героя твору, визначення головної думки, складання плану, переказ змісту. Григір Тютюнник «Біла мара»
123-128


Байки і п’єси
76
Чисту совість і світлу душу ніщо не заплямує. Байка. Жанрові особливості. Євген Гребінка «Лебідь і гуси»
П.125-127


77
Дурне безладдя лихо діє. Байка Леоніда Глібова «Лебідь, Щука і Рак». Вірш напам’ять
П.128-129


78
Контрольна робота № 6. навички читання мовчки (письмово)



79
Воля дорожча за золото. Небезпечний дарунок. Байки Павла Глазового «Неволя», «Щедрий дарунок»
П.129-131


80
Урок позакласного читання.




81
П’єси Нелі Шейко-Медведєвої. П’єса «Капосники і капосниці» (дія перша, картина перша). Сюжет твору
132, 135-143


82
Характеристика персонажів, інсценізація окремих сцен. П’єса Нелі Шейко-Медведєвої «Капосники і капосниці»
135-143


У країні знань
83
Винахід паперу. Цікава інформація про винахід паперу і форма її подання. Паола Утевська «Гості з далеких берегів»
135-140


84
Поділ тексту на частини за складеним планом. Читання по частинах і переказ твору. Паола Утевська «Гості з далеких берегів»
135-140


85
Майбутня княгиня. Антін Лотоцький «Ольга Перевізниківна» (скорочено)
141-144


У країні світової літератури
86
То видіці, то мучиці. Твори зарубіжних письменників. Микола Носов «Мишкова каша»
153-162


87
Характеристика персонажів. Читання за особами, визначення основної думки. Микола Носов «Мишкова каша»
153-162


88
Урок позакласного читання.




89
Дивні пригоди в незнайомій країні. Льюїс Керролл «Аліса в Країні чудес»
162-170


90
Дивні пригоди в незнайомій країні. Характеристика головного героя повісті-казки «Аліса в Країні чудес». Описи в творі, пригоди Аліси, відтворенняя послідовності подій
162-170


91
Не завжди кенгуру був такий. Ред’ярд Кіплінг «Приповідки про старого кенгуру»
143-147


92
Не завжди кенгуру був такий. Ред’ярд Кіплінг «Приповідки про старого кенгуру»
143-147


93
Веселі та захопливі пригоди Вінні-Пуха. Алан Мілн. Повість-казка «Вінні-Пух і всі-всі-всі» (Пригода п’ята, у якій Паць зустрічається зі Слонопотамом)
153-163


94
Веселі та захопливі пригоди Вінні-Пуха. Поділ повісті-казки на частини. Читання за особами. Характеристика героїв
153-163


95
Повтори і пригадай



Літературні казки зарубіжних письменників
96
Читайте з цікавістю. Пауль Маар «Машина для здійснення бажань» (http:|//chtyvo.org.ua/authors/Paul Maar/mashyna_dlia_zdiisnennia-bazhan_abo_Subotyk_povertaietsia_v_subotu/)



97
Урок позакласного читання.




98
Читайте з цікавістю. Марія Парр «Вафельне серце» (https://mybook.ru/autor/mariya-parr/vafelnoe-serdce/reade/?ref_partner=livelib_read)



Сучасні українські письменники
99
Театр і актори. Іван Андрусяк «Як подружитися з Чакалкою» (п’єса)
Хр.20-31


100
Театр і актори. Іван Андрусяк «Як подружитися з Чакалкою» (п’єса)
Хр.20-31


101
Контрольна робота № 7. робота з літературним твором (письмово)



102
Дивовижні історії. Леся Воронина «пригоди голубого папуги» (скорочено)
Хр.61-73


103
Літаючі мрії. Машко Дерманський «Мрія Маляки» (скорочено)
Хр.96-99


104
Цікаві вірші. Олеся Мамчич «Будиночок із зірками» (вірш напам’ять), «Дід Андрій і лютий змій»
Хр. 135, 139


105
Урок позакласного читання.




106
В гості до прабабусі. Саша Кочубей «Володарка лісу»
Хр. 140-143


107
Столичні таємниці. Галина Ткачук «Нерозмінна монета»
Хр. 144-147


108
Колискова для сина. Іван Малкович «Понад Дніпро гуде метро»
Хр. 149-151


109
Життя тварин. Мар’яна і Тарас Прохаськи «Самостійне життя» (уривок)
Хр. 154-161


110
Життя тварин. Мар’яна і Тарас Прохаськи «Самостійне життя» (уривок)
Хр. 154-161


111
Підготовка до державної підсумкової атестації



112
Контрольна робота.
Державна підсумкова атестація



113
Аналіз контрольної перевірної роботи.
Урок позакласного читання.




114
Мрії дівчинки. Ірен Роздобудько «Як зрозуміти хлопців»
Хр. 168-169


115
Ірен Роздобудько «Як зрозуміти хлопців»
Хр. 168-169


116
Контрольна робота № 8.
Навички читання вголос



117
Оце часи! Юля Смаль «Хімія і їжа», «Кольорова хімія. Таємниці хіміка-криміналіста»
Хр. 178-181


118
Урок позакласного читання.



119
Підсумковий урок за рік. Анатолій Костецький «Канікули»
171





УКРАЇНСЬКА МОВА
119 годин на рік
(І семестр – 4 години на тиждень,
ІІ семестр – 3 години на тиждень)
Підручник:
Захарійчук М.Д. Українська мова: підр для 4 кл. загальноосвіт. навч. закл. /М.Д. Захарійчук, А.І. Мовчун.-К.: Грамота, 2015.


№ з/п
Тема уроку
Стор. підр.,
вправи
Дата
Примі-
тка
І семестр
Мова і мовлення
1
Мова – жива скарбниця історії народу. Вимова і написання слова держава
с. 5-6, в.1-4


2
Неперервне поповнення словникового складу мови



3
Старі й нові слова в мові. Вимова і написання слова аеропорт
с. 6-7,
в.5-8


4
Культура мовлення і спілкування в різних мовленнєвих ситуаціях
с.9-10, в.9-12


Текст
5
Закріплення поняття про будову текстів різних типів (опис, розповідь, есе). Вимова і написання слів уранці, вдень
с.11-12, в.13-16


6
Тема і мета висловлювання. Заголовок



7
Визначення теми висловлювання, формулювання основної думки. Вимова і написання слова восени
с.12-14
в.17-20


8
Урок розвитку зв’язного мовлення.




9
Знаходження та інтонаційне виділення у реченнях тексту (монологічного і діалогічного) слів, найважливіших для висловлення думки



10
Спостереження над засобами  зв’язку речень у тексті. Лексичні засоби для зв’язку речень у тексті. Вимова і написання слова напам’ять
с.14-16,
в.21-24


11
Поділ тексту на частини, складання плану з допомогою вчителя та самостійно. Спостереження за роллю абзаців. Вимова і написання слова влітку
С.16-17,
В.25-28


12
Спостереження за особливостями змісту та побудови тексту-міркуввання: наявність певного твердження, доказів та висновків
С.19-20,
в.30-33


13
Побудова тексту-міркування, добирання переконливих доказів, формулювання висновку. Вимова і написання слів взимку, щотижня, температура
С.20-22,
в.34-41


14
Складання художніх та науково-популярних описів



15
Вправи на порівняння художнього і науково-популярного описів



16
Урок розвитку зв’язного мовлення.




17
Вправляння у написанні замітки до стіннівки, листа. Вимова і написання слова гардероб
С.24-26, в.46-49


18
Контрольна робота:
Письмовий переказ



Речення
19
Аналіз контрольної роботи.
Повторення й узагальнення вивченого про види речень за метою висловлювання, про головні та другорядні члени речення
С.27-28, в.50-53


20
Установлення зв’язку слів у реченнях: виділення головних і другорядних членів. Вимова і написання слова ввечері
С.28-30, в.54-57


21
Визначення, за допомогою чого зв’язуються слова (за допомогою закінчень і прийменників, тільки закінчень)
С.31-32, в.59-62


22
Поширення речень словами та словосполученнями
С.32-33, в.63-66


23
Складання речень за зразком, за схемою. Відновлення змісту деформованих речень. Вимова і написання слова кілометр



24
Урок розвитку зв’язного мовлення.




25
Поняття про однорідні члени речення. Головні та другорядні однорідні члени речення
С.34-36, в.67-70


26
Спостереження за вживанням речень з однорідними членами в тексті. Кома при однорідних членах речення



27
Поєднання однорідних членів за допомогою інтонації, сполучників. Інтонація перелічування та протиставлення. Вимова і написання слова творчість
С.36-38, в.71-74


28
Складання речень з однорідними членами, поширення їх залежними словами; використання речень з однорідними членами у побудові текстів
С.38-40, в.75-78


29
Урок розвитку зв’язного мовлення.




30
Граматичні питання до однорідних членів речення
С.40-41, в.79-82


31
Контрольна робота:
Діалог



Слово. Значення слова. Частини мови
32
Повторення й узагальнення знань і вмінь учнів про лексичне значення слова. Вимова і написання слова дисципліна.
Діалог
С.42-43, в.83-86


33
 Повторення й узагальнення знань і вмінь учнів про морфемну будову слова.
Діалог
С.44-46, в.88-92


34
Повторення й узагальнення знань і вмінь учнів про розрізнення слів, що належать до гнізда спільнокореневих, і форм одного з таких слів



35
Контрольна робота:
Списування



36
Аналіз контрольної роботи.
Спостереження за словами, що відповідають на різні запитання та за службовими словами, до яких не можна поставити запитання. Вимова і написання слів трамвай, назад
С.46-47, в.93-96


Іменник
37
Розширення уявлень про лексичне значення іменника (слова з абстрактним значенням: радість, сум, сміливість). Вимова і написання слова мізинець
С.48-49, в.97-100


38
Урок розвитку зв’язного мовлення.




39
Іменники-синоніми, іменники-антоніми, багатозначність окремих іменників. Вживання іменників у прямому і переносному значеннях. Вимова і написання слова оптимізм
С.50-51, в.101-104


40
Спостереження за точним і влучним вживанням з ряду синонімів тих слів, що найбільше відповідають змістові



41
Рід іменників. Приналежність іменника до одного з родів. Вимова і написання слів спільнота, щогодини
С.51-52, в.105-108


42
Змінювання іменників за числами
С.53-54, в.109-112


43
Змінювання іменників за числами і відмінками. Формування умінь ставити іменники в початкову форму. Вимова і написання слова мільйон
С.54-55, в.113-116


44
Зміна приголосних [г], [к], [х] на [з’], [ц’], [с’] перед закінченням –і в іменниках різного роду
С.67-69, в.147-150


45
Спостереження за явищами чергування кореневих [і] з [е], [о] в окремих іменниках жіночого ат чоловічого родів з основою ан приголосний
С.72-73, в.158-161


46
Урок розвитку зв’язного мовлення.




47
Закінчення іменників жіночого роду на –а в родовому відмінку однини з основою на твердий і м’який приголосний та на [ж, ч, ш]
С.58-59, в.122-125


48
Закінчення іменників жіночого роду в орудному відмінку однини. Вимова і написання слова шеренга
С.59-61, в.126-129


49
Закінчення іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини. Вимова і написання слова футбол
С.61-63, в.130-133


50
Контрольна робота:
Диктант



51
Аналіз контрольної роботи.
Практичне засвоєння правопису закінчень найуживаніших іменників чоловічого роду на –ар, -яр
С.63-64, в.134-137


52
Спостереження над паралельними закінченнями іменників чоловічого роду – назв істот у давальному і місцевому відмінках однини
С.64-65, в.138-141


53
Форми іменників жіночого роду з основою на приголосний в орудному відмінку однини. Вимова і написання слів ліворуч, праворуч



54
Спостереження за закінченнями іменників у множині (таблиця відмінювання)
С.73-74, в.162-165


55
Вправи на вживання правильних відмінкових закінчень іменників у множині
С.75-76, в.166-169


56
Урок розвитку зв’язного мовлення.




57
Розвиток умінь правильно використовувати прийменники з іменниками в різних відмінках



58
Засвоєння літературних форм іменників у місцевому відмінку множини з прийменником по



59
Контрольна робота:
Перевірка мовних знань і вмінь



Прикметник
60
Аналіз контрольної роботи.
Розвиток умінь упізнавати прикметники в тексті, спостереження за їх роллю у мовленні
С.77-79, в.170-173


61
Прикметники-синоніми та прикметники-антоніми. Уживання прикметників у прямому і переносному значеннях. Вимова і написання слів дисципліна, попереду
С.80-81, в.175-178


62
Спостереження за вживанням прикметників у текстах різних стилів: художньому і науковому (без термінів). Вимова і написання слова життєрадісний
С.81-82, в.179-182


63
Змінювання прикметників за родами та числами у сполученні з іменниками. Вимова і написання слова наполегливість
С.82-84, в.183-186


64
Урок розвитку зв’язного мовлення.




65
Родові закінчення прикметників. Розрізнення роду і числа прикметників у сполученнях з іменниками



66
Відмінювання прикметників у сполученні з іменниками (таблиця відмінювання в однині та множині
С.85-86, в.187-190


67
Граматичне питання до прикметника у сполученні з іменником



68
Зіставлення закінчень прикметників з основою на твердий та м’який приголосний в однині та множині
С.87-88, в.191-194


69
Побудова сполучень слів з прикметниками в різних відмінкових формах, введення їх у текст. Визначення відмінків прикметників за відмінками іменників. Вимова і написання слова справедливість



70
Урок розвитку зв’язного мовлення.




71
Вимова і написання найуживаніших прикметників на –ський. –цький, -зький
С.97-99, в.220-223


72
Уживання ь перед закінченнями прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини
С.92-93, в.204-207


73
Вживання відмінкових форм прикметників у множині. Закінчення –і у називному відмінку множини 9вимова та правопис)
С.99-100, в.224-227


74
Контрольна робота:
диктант



75
Аналіз контрольної роботи. Вживання відмінкових форм прикметників у множині. Вимова і написання слова тролейбус
С.104-105, в.237-240


76
Урок розвитку зв’язного мовлення.




Числівник
77
Загальне уявлення про числівник як частину мови. Вимова і написання слів п’ятдесяти, п’ятсот



78
Вимова і правопис найуживаніших числівників, уживання їх у мовленні. Вимова і написання слів шістсот, вісімдесяти, шістдесяти
С.112-114, в.258-261


79
Практичне засвоєння вимовляння і письма та відмінкових форм окремих числівників (11, 14, 16, 50, 60, 70, 80, 1000). Вимова і написання слова сімдесяти
С.114-116, в.262-265


80
Питання до кількісних і порядкових числівників



81
Словесні формули на означення показників часу протягом доби. Вимова і написання слова шістнадцять



82
Урок розвитку зв’язного мовлення.




83
Контрольна робота:
списування



Займенник
84
Поняття про займенник як частину мови. Спостереження за роллю різних займенників у тексті
С.118-120, в.270-273


85
Особові займенники. Вимова і написання слова океан
С.121-123, в.275-279


86
Займенники 1-3-ої особи однини і множини. Їхнє значення, синтаксична роль



87
Відмінювання особових займенників.
С.123-125, в.280-284


88
Уживання займенників з прийменниками
С.127-129, в.289-292


89
Урок розвитку зв’язного мовлення.




90
Побудова сполучень слів і речень із займенниками в різних формах. Вправи на використання займенників для зв’язку речень у текстах. Удосконалення текстів, шляхом використання займенників замість лексичних повторень
С.132-133, в.298-302


91
Контрольна робота:
Перевірка мовних знань і вмінь



Дієслово
92
Аналіз контрольної роботи.
Повторення вивченого про дієслово (питання, значення, роль у реченні, зв’язок з іменниками
С.134-135, в.302-305


93
Узагальнення і розширення уявлень про лексичне значення дієслів. Спостереження за дієсловами різних синтаксичних груп



94
Дієслова-синоніми, дієслова-антоніми, багатозначні дієслова. Вживання дієслів у прямому і переносному значеннях
С.136-137, в.306-309


95
Урок розвитку зв’язного мовлення.




96
Спостереження за роллю дієслів у текстах розповідного та описового характеру
С.137-138, в.310-313


97
Неозначена форма дієслова (початкова форма). Спостереження за вживанням дієслів неозначеної форми у приказках і прислів’ях, порадах, інструкціях. Побудова порад, інструкцій. Вимова і написання слова врівноваженість
С.142-143, в.323-326


98
Часи дієслів. Змінювання дієслів за часами і числами
С.144-145, в.327-331


99
Дієслова на –ся (літературна вимова і правопис). Спостереження за значенням дієслів на –ся у тексті
С.162-163,в.370-373


100
Урок розвитку зв’язного мовлення.




101
Утворення (за зразком) різних форм дієслів на –ся і вживання їх у реченнях, мовленні
С.164-165, в.374-377


102
Повторення вивченого про дієслово



103
Контрольна робота:
диктант



Прислівник
104
Поняття про прислівник як частину мови (значення, питання, роль у реченні, зв’язок з дієсловами). Незмінюваність – основна граматична ознака прислівників. Вимова і написання слів вперед, ззаду, вчора
С.166-167,в.378-381


105
Прислівники, близькі й протилежні за значенням
С.172-173,в.391-394


106
Урок розвитку зв’язного мовлення.




107
Поширення речень (тексту) прислівниками. Побудова речень з однорідними членами, вираженими прислівниками. посередині
С.173-174,в.395-398


108
Спостереження за роллю прислівників у тексті
С.177-178,в.404-407


109
Контрольна робота:
перевірка мовних знань і вмінь



110
Обирання із поданих прислівників тих, що найбільше відповідають меті та типу висловлювання
С.178-179,в.408-411


111
Урок розвитку зв’язного мовлення.




112
Уживання прислівників під час побудови текстів. Попереду, тепер



Повторення вивченого за рік
113
Підсумкова контрольна робота.
Державна підсумкова атестація



114
Аналіз контрольної роботи



115
Повторення вивченого. Текст. Речення. слово
С.180-181,в.412-413


116
Повторення вивченого. Іменник. Прикметник
С.181-182,в.414-415


117
Урок розвитку зв’язного мовлення.




118
Повторення вивченого матеріалу. Займенник і числівник
С.182-183,в.416-417


119
Повторення вивченого матеріалу. Дієслово та прислівник
С.184-185,в.418-419



ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО
4 КЛАС
35 годин (1 година на тиждень)
Підручник:
Калініченко О.В., Сергієнко В.В. Образотворче мистецтво: підруч. для 4 кл. загальноосвіт. навч. закладів.- К.: Видавничий дім «Освіта», 2015.- 152 с.: іл..
Робочий зошит:
Калініченко О., Калініченко В., Сергієнко В. Робочий зошит з образотворчого мистецтва.- К.: Видавничий дім «Освіта», 2016.


№ з/п
Тема уроку
Сторінки підр.
Дата
Приміт
ка
І семестр
Художній образ у графіці, живописі та скульптурі
1
Поняття про художній образ в мистецтві. Способи створення художнього образу в різних видах мистецтва. «Спогади про літо»
8-11


2
Створення художнього образу за допомогою графічних засобів виразності: ліній, штрихів, крапок, плям. «Могутні сосни»
12-15


3
Значення вибору графічної техніки для створення виразного художнього образу. «Осінній натюрморт»
16-19


4
Поглиблення знань про колір як засіб виразності живопису. Створення засобами кольору певного за характером образу. «Кольорові пори року»
20-23


5
Значення вибору живописної техніки для створення виразного художнього образу. «Наснивсь мені рожевий сон»
24-27


6
Значення вибору живописної техніки для створення виразного художнього образу. «Синій туман»



7
Поглиблення знань про скульптуру, її види. Особливості створення художнього образу в об’ємі. «Карнавал тварин»
32-35


8
Незвичайні матеріали художника-скульптора. Створення казкового образу з природних матеріалів (або інших за вибором). «Мешканці лісу»
36-39


Художній образ у декоративно- прикладному мистецтві, архітектурі та дизайні
9
Відмінність декоративної манери зображення від реалістичної. Особливості декоративного образу (на прикладах творів народних майстрів Опішні, Косова, Києва, Вінниці тощо). «Світ народної іграшки»
42-45


10
Ознайомлення з українським народним мистецтвом петриківського розпису. Композиційне та колірне рішення творів петриківських майстрів. «Казкова квітка Петриківки»
46-49


11
Народне мистецтво витинанки. Витинанки прості та складені. Значення
50-53


12
Архітектура як будівельне мистецтво. Створення на основі асоціацій образу казкового будинку. «Чарівний палац»
54-57


13
Образ будівлі, її призначення. «Будинок для казкового персонажа (пекаря, музиканта тощо)



14
Дизайн та художнє конструювання. Створення художнього образу в техніках паперопластики, ори гамі. «Годинник казкового героя»
62-65


15
Ознайомлення зі шрифтом. Введення слів та чисел у декоративну композицію. «Святкова листівка»
66-69


16
«Новорічне панно» (групова чи колективна форма роботи)



ІІ семестр
Образи природи, тварин, людей у мистецтві
17
Зображення явищ природи, глибини простору в пейзажі. Засоби створення художнього образу у пейзажі. Свідомий вибір формату, положення аркушу, межі зламу простору (вище, нижче на аркуші). «Невідома планета»
74-77


18
Пропедевтичні відомості про ілюзорне зближення паралельних горизонтальних ліній, що йдуть у глибину (річка, доріжка тощо). Передавання плановості відкритого простору за допомогою кольору та тону. «Караван у пустелі»
78-81


19
Актуалізація знань про колір як засіб вираження настрою у пейзажі. Усвідомлення залежності колірної гами від кольору неба. «Подорож на північ»
82-85


20
Казкові звірі та істоти у творах образотворчого мистецтва. Трансформація форми як засіб створення фантастичного образу. «Фантастична істота»
86-89


21
Фантастичні та реалістичні образи в мистецтві. Ознайомлення з графічною технікою штампування. Виготовлення кліше (картон, гумка, морква, картопля). «Космічні прибульці», «Чудо-Юдо»



22
Виражальні засоби під час створення образів фантастичних істот за мотивами творів народних художників. «Пташка щастя»
90-93


23
Образи тварин у творах художників-анімалістів. Поняття «пропорції», «динаміка», «статика». Зображення фігури тварини (на площині чи в об’ємі) у статичному або динамічному станах. «Мій чотирилапий друг»
98-101


24
Портрет як художній образ. Засоби створення виразного портрету казкового образу. «Портрет козака (Котигорошка, Кирила Кожум’яки тощо)»
102-105


25
Зображення людини у статичному та динамічному станах. «Веселі старти» (групова чи колективна форма роботи) тощо
106-109


Образ рідного краю у мистецтві
26
Ознайомлення з художніми традиціями рідного краю. «Мій рідний край»
112-116


27
Особливості природного середовища рідного села. Розвиток спостережливості, зорової пам’яті, вміння сприймати красу природи рідного краю та відтворювати її на площині. «Пам’ятки архітектури»
117-119


28
Особливості архітектури рідного села. Важливість збереження пам’яток архітектури. Значення вибору формату для створення виразної врівноваженої композиції. «Старовинна споруда»



29
Зв’язок архітектури з природним середовищем. Уявлення про ландшафтну архітектуру. Вибір колірної гами, художньої техніки та манери зображення, визначення композиційного центру під час створення пейзажу. «Парки, сквери, бульвари»
120-123


30
Розширення уявлень про роботу художника-дизайнера. Ознайомлення з поняттям малих архітектурних форм (ліхтарі, альтанки, фонтани, лави тощо). «Веселий фонтан»
124-127


31
Різноманітність форм металевих виробів. Поняття про ковальське та ливарське мистецтво. Розвиток навичок створювати ажурні витинанки. «Металеве мереживо села»
128-131


32
Поняття про оформлення вітрин як один з різновидів прикладного мистецтва. Прйоми групування предметів різних за розміром та кольором. «Вітрини магазинів»



33
Створення святкового настрою за допомогою кольору та декору у багатоплановій тематичній композиції. «Україна – моя Батьківщина»
140-143


34
Виставка дитячих робіт «Мистецький вернісаж»
144-147


35
Підсумковий урок за рік




ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ
(складене відповідно до вимог оновлених навчальних програм)
35 годин (1 година на тиждень)
Робочий зошит:
Котелянець Н.В., Агєєва О.В. У країні майстрів. Робочий зошит. 4 клас. Харків «Сиция», 2016.


№ з/п
Тема уроку
Дата
Примітка
І семестр
Конструювання рухомих моделей з картону та паперу
1
Загальні відомості про способи виготовлення рухомих моделей з паперу і картону. Матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення рухомих моделей. Рухома іграшка «Сонечко»


2
Виготовлення паперових моделей з рухомими деталями. Рухома іграшка «Котик»


Сюжетна витинанка
3
Уявлення про особливості сюжетних витинанок різних регіонів України. Послідовність виготовлення виробів технікою витинанки. Сюжетна композиція «У казковому лісі»


4
Виготовлення композицій силуетів героїв казок, мультфільмів, тощо технікою витинанки. Сюжетна композиція «У казковому лісі»


Комбінування природних, штучних та пластичних матеріалів
5
Комбінування природних, штучних та пластичних матеріалів. Послідовність дій під час їхнього виготовлення. Мозаїка з природних та штучних матеріалів «Дерево восени»


6
Виготовлення виробів з природних та пластичних матеріалів. Аплікація «Їжачок у лісі»


7
Виготовлення виробів з природних та пластичних матеріалів. Декоративне панно з використанням засушених природних матеріалів


8
Виготовлення виробів з природних та пластичних матеріалів. Колективна робота «На лісовій галявині»


Колаж
9
Поняття про колаж. Комбінування різноманітних матеріалів для створення композиції-колажу. Матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення колажу. «Натюрморт у техніці колажу»


10
Виготовлення сюжетної композиції-колажу за власним задумом. «Портрет героя»


Вишивання
11
Оздоблення виробів технікою вишивки. Матеріали, інструменти та пристосування для оздоблення виробів вишивкою. Основні прийоми роботи технікою вишивки. Витягування нитки з основи


12
Послідовність виготовлення виробів технікою вишивки. Оздоблення виробів швами «вперед голка» (частини одягу, серветка, листівка, картина, тощо)


13
Оздоблення виробів технікою вишивки: шов «назад голка» (частини одягу, серветка, листівка, картина, тощо)


Об’ємна аплікація з тканини та гудзиків
14
Послідовність виготовлення об’ємної аплікації на тканині з використанням ґудзиків, леліток, бісеру. Об’ємна аплікація «Совеня»


15
Пришивання ґудзиків на ніжці. Виготовлення м’якої іграшки «Ялиночка»


16
Виготовлення об’ємних виробів (картин, листівок, тощо). Проект «Новорічна красуня»


ІІ семестр
Робота з пластичними матеріалами
17
Пластичні матеріали для виготовлення виробів (пластилін, глина, полімерна глина, солоне тісто). Послідовність виготовлення виробів об’ємної форми з пластичних матеріалів за власним задумом. «Ліплення тварин»


18
Виготовлення з пластичних матеріалів об’ємних фігур героїв мультфільмів, казок, тощо. «Лісовичок»


19
Ліплення за мотивами народних іграшок об’ємних фігур


20
«Створюємо казку». Створення колективної композиції з виготовлених виробів (із запропонованої вчителем тематики)


Плетіння
21
Способи плетіння зі стрічок, товстих ниток, шнурів. Основні прийоми роботи та послідовність виготовлення виробів технікою плетіння. Плетіння браслетів


22
Виготовлення ляльки-мотанки технікою плетіння


Робота з сучасними штучними матеріалами
23
Властивості штучних матеріалів; пластик, поролон, синтепон, синтетична вата, тощо. Інструменти та пристосування. Послідовність виготовлення простих виробів з використанням пластику. «Іграшка»


24
Виготовлення виробів з сучасних штучних матеріалів: одноразових тарілок, виделок, ложок. Композиції із зображенням тварин


Виготовлення штучних квітів об’ємної форми
25
 Матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення штучних квітів об’ємної форми. Послідовність виготовлення штучних квітів об’ємної форми. «Квіти у вазі»


26
Способи кріплення елементів. Виготовлення квітів об’ємної форми. Паперова квітка «Нарцис»


Дизайн, оформлення та оздоблення виробів
27
Загальні відомості про дизайн, оформлення та оздоблення виробів. Техніки, матеріали, інструменти та пристосування. Оформлення та оздоблення виробів раніше засвоєними техніками та відомими матеріалами «Рамка для фото»


28
Оформлення та оздоблення виробів. Проект «Декорування великодніх яєць»


Самообслуговування
29
Оздоблення одягу та взуття. Техніки, матеріали, інструменти та пристосування. Виготовлення моделі дитячого літнього взуття з картону


30
Оздоблення моделі дитячого літнього взуття з картону раніше освоєними техніками


Пап’є-маше
31
Ознайомлення з технікою пап’є-маше. Матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення виробів технікою пап’є-маше. Послідовність виготовлення. Виготовлення декоративної тарілочки


32
Виготовлення декоративної тарілочки (продовження). Оздоблення і декорування


33
Виготовлення чашки або вази технікою пап’є-маше.


34
Екскурсія до шкільних майстерень, до установ та організацій, на виробництво та підприємства. ознайомлення з різними видами людської діяльності та професіями, з загальними правилами безпеки життя


35
Підсумковий урок за рік. Галерея дитячих робіт


Комментарии

  1. Календарно-тематичне планування для 4 класу на 2017/2018 н. р., складене з урахуванням змін. Успіхів усім у новому навчальному році!!!

    ОтветитьУдалить
  2. Планування допоможе кожному заздалегідь продумати канву уроку и провести його з урахуванням можливостей класу та ІКТ.
    Предмети: українська мова
    літературне читання,
    природознавство,
    я у світі,
    образотворче мистецтво,
    трудове навчання,
    основи здоровя

    ОтветитьУдалить

Отправить комментарий

Популярные сообщения из этого блога

Технологічна карта уроку