Календарно-тематичне планування для 4 класу
Календарно-тематичне планування для 4 класу, складене відповідно до вимог оновлених навчальних програм (у редакції 2016 р.) та Орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів (Наказ МОН від 19.08.2016 № 1009) за чинними підручниками
Я У СВІТІ
34 години (1 година на тиждень)
Підручник:
Бібік Н.М. Я у світі: підруч. для 4 кл. загальноосвіт. навч.
закл. – Х.: Вид.група «Основа», 2015.
Робочий зошит
№ з/п
|
Тема уроку
|
Стор.
підр.
|
Дата
|
Примі
тка
|
І семестр
Я - Людина
|
||||
1
|
Життя – найвища цінність
|
4-9
|
|
|
2
|
Практична робота (Обговорення ст.6 Конвенції ООН про права дитини, ст.3, ст.21, ст.27
Конституції України)
|
90
|
|
|
3
|
Я - неповторна людина
|
10-15
|
|
|
4
|
Навчальний проект (індивідуальний) «Постаті, що подолали життєві труднощі» (за вибором
учнів)
|
|
|
|
5
|
Особистісний розвиток
людини впродовж життя
|
25-35
|
|
|
6
|
Навчання як засіб
досягнення життєвої мети
|
104-107
|
|
|
7
|
Планування самонавчання,
взаємонавчання. Практична робота. Плануємо
пізнавальну діяльність (пізнавальну
тему обирає учень)
|
|
|
|
8
|
Як самому себе виховувати?
|
36-39
|
|
|
9
|
Навчальний проект (індивідуальний, за вибором учня) «Історія досягнень людини (в науці, спорті чи
мистецтві)», «Мої досягнення»
|
20-25
|
|
|
Я та інші
|
||||
10
|
Роль сім’ї в моєму житті.
Мій родовід
|
98-103
|
|
|
11
|
Бюджет сім’ї. економія і
збереження майна.
Соціальна (екологічна)
акція
(тематика за вибором
учителя)
|
153-156
|
|
|
12
|
Навчальний проект (дослідницький, індивідуальний). Дослідження своїх витрат за тиждень
(які товари чи послуги були потрібними,
а на покупці яких можна було зекономити)
|
|
|
|
13
|
Культура поведінки учня
|
|
|
|
14
|
Чому виникають конфлікти?
Як налагодити хороші взаємини?
|
|
|
|
15
|
Практична робота. Складання правил ведення дискусії. Дискусія (на вибір вчителя):
|
|
|
|
16
|
Засоби масової інформації
мого села.
Практична робота. Написання замітки до місцевої газети про важливі події, що відбулися
в селі
|
|
|
|
ІІ семестр
Я -
українець
|
||||
17
|
Україна – незалежна,
демократична, правова держава
|
82-85
|
|
|
18
|
Навчальний проект (груповий, за вибором учнів). Я пізнаю Україну
|
86-88
|
|
|
19
|
Національні та державні
символи України. Конституція України (ст.10, ст.20, ст.67)
|
91-97
|
|
|
20
|
Практична робота. Створення фото колажу (проведення конкурсу малюнків) на одну із тем
(на вибір):
|
|
|
|
21
|
Приклади правопорушень
серед дітей і юридична відповідальність за їх скоєння
|
108-118
|
|
|
22
|
Моделювання різних
соціальних ролей (учень-вчитель-директор
школи-продавець-екскурсовод-водій-міліціонер і т.д.
|
|
|
|
23
|
Навчальний проект (груповий, за вибором учнів)
|
|
|
|
24
|
Підсумковий урок за
розділом «Я – українець»
|
|
|
|
Я -
європеєць
|
||||
25
|
Україна на карті світу
|
130-131
|
|
|
26
|
Навчальний проект «Українці, яких знає світ»
|
132-135
|
|
|
27
|
Найбільші українські
спільноти в інших країнах світу
|
|
|
|
28
|
Навчальний проект (груповий, за вибором учнів)
|
|
|
|
29
|
Європейський Союз –
співтовариство народів Європи
|
143-153
|
|
|
30
|
Навчальний проект (груповий) «Подорожуємо країнами Євросоюзу»
|
|
|
|
31
|
Волонтерство як добровільна
суспільно корисна діяльність
|
|
|
|
32
|
Волонтерство як добровільна
суспільно корисна діяльність. Соціальна
акція (тематика за вибором учителя)
|
|
|
|
33
|
Практична робота «Складання листа до однолітка-іноземця про свою країну»
|
|
|
|
34
|
Підсумковий урок за рік
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ПРИРОДОЗНАВСТВО
68 годин на рік (2 години на тиждень)
Підручник: Грущинська
І.В. Природознавство: підруч. для 4
кл. загальноосвіт. навч. заклад.- К.: Видавничий дім «Освіта», 2016.
Робочий зошит:
Зошит друга природи
№ з/п
|
Стор.
підр.
|
Дата
|
Примі
тка
|
|
І семестр
Всесвіт і
Сонячна система
|
||||
1
|
Уявлення давніх людей про
Землю та Всесвіт
|
11-12
|
||
2
|
Вплив Сонця на
різноманітність природи Землі
|
13-15
|
||
3
|
Склад Сонячної системи:
Сонце, великі та карликові планети, малі тіла
|
16-20
|
||
4
|
Місяць – природний супутник
Землі
|
21-23
|
||
5
|
Земля – планета Сонячної
системи. Теплові пояси. Добовий рух Землі
|
24-25
|
||
6
|
Теплові пояси. Річний рух
Землі
|
26-30
|
||
7
|
Сузір’я. велика та Мала
Ведмедиця. Полярна зоря. Молочний Шлях – наша Галактика
|
31-34
|
||
8
|
Сучасні уявлення про
Всесвіт
|
35-37
|
||
9
|
Уявна екскурсія в планетарій «Всесвіт і Сонячна система»
|
|||
10
|
Дослідницький проект «За що Плутон вигнали з родини великих планет?» (про
позбавлення Плутона статусу великої планети)
|
|||
11
|
Контрольна робота за темою «Всесвіт і Сонячна система». Повторення вивченого
|
|||
12
|
Аналіз контрольної роботи.
Повторення вивченого
|
39
|
||
План і
карта
|
||||
13
|
Горизонт. Сторони горизонту
|
41-42
|
||
14
|
Орієнтування на місцевості
за Сонцем, місцевими ознаками
|
43-45
|
||
15
|
Орієнтування на місцевості
за компасом
|
46-48
|
||
16
|
Екскурсія «Визначення
сторін горизонту за Сонцем, компасом або місцевими ознаками»
|
|||
17
|
Зображення місцевості на
плані, умовні знаки. Масштаб
|
49-51
|
||
18
|
Зображення місцевості на
плані, умовні знаки. Масштаб
|
52-53
|
||
19
|
Географічна карта, умовні знаки
на карті
|
54-58
|
||
20
|
Робота за планом і картою.
Практична робота «Читання плану місцевості. Читання карти. Порівняння плану та карти»
|
59-61
|
||
21
|
Контрольна робота за темою «План і карта». Робота з планом і картою
|
|||
22
|
Аналіз контрольної роботи.
Повторення вивченого
|
62
|
||
Природа
материків і океанів
|
||||
23
|
Населення Землі
|
67-69
|
||
24
|
Практична робота «Ознайомлення з картою світу, вивчення материків та океанів з
використанням електронних ресурсів»
|
|||
25
|
Умови життя на Землі
|
|||
26
|
Материки і океани
|
70-71
|
||
27
|
Особливості природи Тихого
океану
|
72-74
|
||
28
|
Особливості природи
Атлантичного океану
|
75-77
|
||
29
|
Особливості природи
Індійського океану
|
78-80
|
||
30
|
Особливості природи
Льодовитого океану
|
81-84
|
||
31
|
Контрольна робота за темою «Природа материків і океанів». Повторення вивченого
|
|||
32
|
Аналіз контрольної роботи.
Навчальний проект «Земля – планета «Вода»»
|
|||
ІІ семестр
|
||||
33
|
Особливості природи
материків Землі
|
85-86
|
||
34
|
Євразія
|
87-94
|
||
35
|
Навчальний проект «Ми живемо в Євразії»
|
|||
36
|
Африка
|
95-101
|
||
37
|
Північна Америка
|
102-108
|
||
38
|
Південна Америка
|
109-115
|
||
39
|
Австралія
|
116-121
|
||
40
|
Навчальний проект «Цікавий світ Австралії»
|
|||
41
|
Антарктида
|
122-124
|
||
42
|
Практична робота «Позначення на контурній карті назв материків і океанів»
|
|||
43
|
Контрольна робота за темою «Природа материків і океанів»
|
|||
44
|
Аналіз контрольної роботи.
Повторення вивченого
|
126
|
||
Природа
України
|
||||
45
|
Україна на карті світу. Практична робота «Подорож Україною з
використанням електронних ресурсів»
|
128
|
||
46
|
Карта України
|
128-129
|
||
47
|
Форми земної поверхні
|
|||
48
|
Рівнини і гори в Україні та
в рідному краї
|
|||
49
|
Корисні копалини України
|
130-131
|
||
50
|
Водойми України, їхнє
використання та значення
|
|||
51
|
Природні та штучні водойми
(річки, озера, ставки, водосховища, болота, моря, джерела)
|
132-135
|
||
52
|
Рівнинні та гірські річки
|
136-137
|
||
53
|
Чорне й Азовське моря
|
138-140
|
||
54
|
Використання й охорона
природних багатств водойм
|
141-142
|
||
55
|
Екскурсія «Ознайомлення
з формами рельєфу, водоймами рідного краю»
|
143
|
||
56
|
Контрольна робота за темою «Природа України». Повторення вивченого
|
|||
57
|
Аналіз контрольної роботи.
Грунти України. Охорона грунтів
|
144-145
|
||
58
|
Грунти України. Охорона
грунтів
|
145-146
|
||
59
|
Природні зони України
|
147-148
|
||
60
|
Мішані ліси
|
149-154
|
||
61
|
Лісостеп
|
155-159
|
||
62
|
Степ
|
160-164
|
||
63
|
Гори. Карпати і Кримські
гори
|
165-168
|
||
64
|
Практична робота «Позначення на контурній карті столиці та міст України; основних форм
земної поверхні; водойм України»
|
|||
65
|
Екскурсія «Ознайомлення
з рослинним та тваринним світом рідного краю»
|
|||
66
|
Контрольна робота за темою «Природа України». Повторення вивченого
|
|||
67
|
Аналіз контрольної роботи. Навчальний проект «Добра справа для
природи»
|
|||
68
|
Повторення вивченого за рік
|
173
|
||
ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
119 годин на рік
І семестр – 3 години
на тиждень,
ІІ семестр – 4 години
на тиждень
Підручники:
Науменко В.О. Літературне читання: підруч. для 4 кл./В.О.
Науменко – К.: Генеза, 2016.
Перлинка: навчальний посібник з літературного читання для
учнів 4 класу / В.О.Науменко. – К.: Генеза, 2016.
№ з/п
|
Тема уроку
|
Сторін
ки
|
Дата
|
Примі
тка
|
|
У країні
давнини
|
|||||
1
|
Народ скаже, як зав’яже.
Прислів’я та приказки
|
П.,5-8
|
|||
2
|
Спотиканки від
Сороки-скрекотухи. Скоромовки. Загадки. Лічилки
|
П.,8-12
|
|||
3
|
Урок позакласного читання.
|
||||
Від міфу
до казки
|
|||||
4
|
Воля українців. Легенди.
Тополя – символ України. Народна легенда «Тополя»
|
14-15
|
|||
5
|
Вступ до розділу. Ліна
Костенко «Отак би й слухав про царя Салтана». Укр. нар. казка «Золотий
черевичок»
|
20-28
|
|||
6
|
Характер персонажа. Укр.
нар. казка «Золотий черевичок»
|
20-28
|
|||
7
|
Найбільший клад, коли в
родині лад. Киргизька нар. казка «Злагода»
|
28-30
|
|||
8
|
Квітка щастя. Народна
легенда «Барвінок»
|
П.,28-30
|
|||
9
|
Урок позакласного читання.
|
||||
10
|
Із часом будь-яке лихо минає.
Укр. нар. казка «Лисиця-ненажера»
|
П.,38-40
|
|||
11
|
Ніколи не хвалися. Укр.
нар. казка «Царівна-лисичка»
|
П.,40-42
|
|||
12
|
Коли день буває довгим?
Укр. нар. казка «І туди гаряче, і сюди боляче»
|
П.,42-44
|
|||
13
|
Чарівні крила. Чарівна
казка «Жінка, що мала крила»
|
П.,44-48
|
|||
14
|
Контрольна робота №1. Аудіювання
|
||||
Краса
світу у художньому творі
|
|||||
15
|
Вступ до розділу. Поезія і
проза. А де ж таємниця лісу? Василь Сухомлинський «Краса, натхнення, радість
і таємниця»
|
31-33
|
|||
16
|
Урок позакласного читання.
|
||||
Лірика
|
|||||
Вступ до розділу. Лірика.
Пейзажна лірика. Художні засоби: епітети, метафори (без називання терміну),
порівняння, звукопис. Про Тараса Григоровича Шевченка. Весна в поезії
Шевченка. «Встала й весна…»
|
33-35
|
||||
18
|
Дніпро в поезії Шевченка.
Художні засоби його зображення. Тарас Шевченко «Реве та стогне Дніпр
широкий…». Вірш напам’ять
|
36-37
|
|||
19
|
І.Я.Франко – поет-лірик.
Українське поле у поезії та живописі. Іван Франко «Полудень»
|
42-43
|
|||
20
|
Сипле-сипле сніг. Читання
віршів у порівнянні: І.Франко «Сипле, сипле, сипле сніг…» та В.Симоненка
«Сама господарка на колії доріг…»
|
46-47
|
|||
21
|
Урок позакласного читання.
|
||||
22
|
Леся Українка – видатна
українська поетеса. Роль порівняння у створенні образу моря. Леся Українка
«Вже сонечко в море сіда»
|
47-48
|
|||
23
|
Порівняння зображення краси
літнього вечора на морі в поезії Лесі Українки «Плине білий човник» та річки
– у прозі Марка Вовчка
|
49-50
|
|||
24
|
Контрольна робота №2. навички читання мовчки
(письмово)
|
||||
25
|
Чому сумувала сосна у вірші
Лесі Українки. Леся Українка «Сосна»
|
51-52
|
|||
26
|
Осінні акварелі Ліни
Костенко. Ліна Костенко «Здивовані квіти», «Красива осінь вишиває клени». Вірш напам’ять (за вибором учнів)
|
52-53
|
|||
27
|
Урок позакласного читання.
|
||||
28
|
Осінь, наповнена звуками і
незвичайними кольорами. Мова віршів Ліни Костенко. «Осінь, ось вона, осінь…»,
«Стоять ліси смарагдово-руді…»
|
54-55
|
|||
Ліричні твори-роздуми
|
|||||
29
|
Чарівні образи, глибокі
почуття. Дмитро Павличко «Плесо», «Синиця», «Яблуко»
|
56-58
|
|||
30
|
Коли твір відкриває свої
таємниці. Дмитро Павличко «Зернина». Іван Драч «Етюд про хліб». Вірш напам’ять (за вибором учнів)
|
59-62
|
|||
31
|
Найрідніша в світі ненька.
Образ матері в поезії Василя Симоненка «Матері»
|
П.,58-59
|
|||
Пейзаж у прозових творах
|
|||||
32
|
Навчаємося уявляти,
відчувати, розуміти. Пейзаж відповідає настрою персонажів. І.Сенченко
«Чимчикують наші хлопці»
|
62-64
|
|||
33
|
Урок позакласного читання.
|
||||
34
|
Весна – красна, а за нею
літо золоте. Пейзаж змінюється, настрій персонажа змінюється. Василь Чухліб
«Чомга і весна» (скорочено)
|
65-66
|
|||
35
|
Контрольна робота № 3. Переказ прочитаного твору
(усно)
|
||||
36
|
Спокій у природі – спокій у
душі. Коли краса навколишнього не викликає радості. Марко Вовчок «Другого дня
притомилась я дуже». М.Коцюбинський «На небі сонце»
|
66-68
|
|||
37
|
Природа відчуває настрій
людини. Пейзаж визначає настрій твору. Олесь Гончар «Солов’їна сторожа»
|
68-70
|
|||
38
|
На Тарасовій горі. Василь
Сухомлинський «Ми їздили в Канів». Прислів’я про рідний край
|
71-72
|
|||
39
|
Повтори і пригадай
|
72
|
|||
У країні
дитинства
|
|||||
40
|
Великі питання маленької
дівчинки. Іван Сенченко «Скажіть, будь ласка»
|
73-74
|
|||
41
|
Урок позакласного читання.
|
||||
42
|
Як знайти правильне
рішення. Всеволод Нестайко «Троє за парканом». Читання оповідання, визначення
змісту
|
79-83
|
|||
43
|
Характеристика персонажів
оповідання Всеволода Нестайка «Троє за парканом»
|
79-83
|
|||
44
|
Контрольна робота № 4. навички читання вголос (усно)
|
||||
45
|
Найцікавіші книжки про
природу. З якої книжки твій ровесник дізнався про природу Африки? Михайло
Слабошпицький «Славко і Жако» (І частина)
|
83-85
|
|||
46
|
Як Славко проводив канікули
в колі друзів і який подарунок одержав від тата. Михайло Слабошпицький
«Слаавко і Жако» (ІІ частина)
|
85-87
|
|||
47
|
Урок позакласного читання.
|
||||
48
|
Чому зажурився Жако?
Характеристика персонажів, визначення основної думки творів. Михайло Слабошпицький
«Славко і Жако» (ІІІ частина)
|
87-89
|
|||
49
|
Дружба – найбільший скарб.
Тема сім’ї і дружби в оповіданнях Василя Чухліба. Василь Чухліб «Гойдарики»
|
90-91
|
|||
50
|
Всяка пташка про своїх
дітей дбає. Тема природи і дбайливого ставлення до неї в оповіданнях Василя
Чухліба «Дикі каченята»
|
91-93
|
|||
51
|
Контрольна робота № 4. навички читання вголос (усно)
|
||||
52
|
Різдвяні історії. Іван
Малкович «Золотий павучок» (Різдвяна історія)
|
П.,86-89
|
|||
53
|
Вияв людяності у поведінці
дітей. Анатолій Григорук «Гра в шашки»
|
П.90-92
|
|||
54
|
Урок позакласного читання.
|
||||
55
|
Що є безцінним скарбом у
нашому житті? Оксана Сенатович «Безцінні скарби»
|
П.92-95
|
|||
56
|
Умій помічати красу.
Повість. Олесь Донченко «Лісничиха. Дівчинка над струмком» (уривок)
|
94-98
|
|||
57
|
Умій помічати красу.
Літературний портрет. Описи природи. Художні засоби. Олесь Донченко
«Лісничиха. Дівчинка над струмком». Уривок
напам’ять
|
94-98
|
|||
58
|
Жовтневий листопад. Художні
засоби в описах природи. Внутрішній стан героя. Олесь Донченко «На лісовій
галявині»
|
98-102
|
|||
59
|
Поділ тексту на частини.
Складання плану. Визначення основної думки у повісті Олеся Донченка «На
лісовій галявині»
|
98-102
|
|||
60
|
Контрольна робота № 5. Аудіювання (письмово)
|
||||
61
|
Краса деснянської природи.
Олександр Довженко «Зачарована Десна». Головний герой твору
|
103-109
|
|||
62
|
Умій помічати красу. Визначення
основної думки твору, створення плану уявного сценарію кінофільму за
прочитаними частинами твору Олександра Довженка «Зачарована Десна»
|
103-109
|
|||
63
|
Дивний світ фантазії.
Аналіз початку повісті-казки О.Дерманського «Чудове Чудовисько» «Чемпіон з
Баранців» (уривок)
|
109-113
|
|||
64
|
Урок позакласного читання.
|
||||
65
|
Дивний світ фантазії.
Аналіз початку повісті-казки О.Дерманського «Чудове чудовисько» «Чемпіон з
Баранців» (уривок). Підсумок за темою
|
109-113
|
|||
У країні
гумору
|
|||||
66
|
Жартівливі вірші. Головна
думка віршів Грицька Бойка «Хвастунець», «Відпочити ніколи», «Де Іванко?». Вірш напам’ять (за вибором учнів)
|
114-116
|
|||
67
|
З гумором про павучка, і не
тільки. Ірина Жиленко «Павучок – рудий бочок»
|
117-118
|
|||
68
|
Якого життя хочеться дітям?
Анатолій Костецький «Космічні перевантаження», «Неуважна сороконіжка»
|
П.70-74
|
|||
69
|
Дотепне зображення хвалька,
роззяви, базіки. Грицько Бойко «Провалився по коліна», «Друге місце»,
«Балакучий Язик»
|
П.75-77
|
|||
70
|
Урок позакласного читання.
|
||||
71
|
Витончений гумор Дмитра
Білоуса. Дмитро Білоус «Як сойка бабусю підвела»
|
П.81-83
|
|||
72
|
У бажаннях знайте міру.
М.Чумарна «Королева всіх бажань. Акровірші». Л.Глібов «Хто баба?», «В.Лучук
«Чим хата багата»
|
П.84-85
|
|||
73
|
Космічні оповідання.
Мисливські усмішки Остапа Вишні «Бекас»
|
121-122
|
|||
74
|
Пригоди діда Арсена. Григір
Тютюнник «Біла мара». Описи в оповіданні
|
123-128
|
|||
75
|
Характеристика головного
героя твору, визначення головної думки, складання плану, переказ змісту. Григір
Тютюнник «Біла мара»
|
123-128
|
|||
Байки і
п’єси
|
|||||
76
|
Чисту совість і світлу душу
ніщо не заплямує. Байка. Жанрові особливості. Євген Гребінка «Лебідь і гуси»
|
П.125-127
|
|||
77
|
Дурне безладдя лихо діє.
Байка Леоніда Глібова «Лебідь, Щука і Рак». Вірш напам’ять
|
П.128-129
|
|||
78
|
Контрольна робота № 6. навички читання мовчки
(письмово)
|
||||
79
|
Воля дорожча за золото.
Небезпечний дарунок. Байки Павла Глазового «Неволя», «Щедрий дарунок»
|
П.129-131
|
|||
80
|
Урок позакласного читання.
|
||||
81
|
П’єси Нелі Шейко-Медведєвої.
П’єса «Капосники і капосниці» (дія перша, картина перша). Сюжет твору
|
132, 135-143
|
|||
82
|
Характеристика персонажів,
інсценізація окремих сцен. П’єса Нелі Шейко-Медведєвої «Капосники і
капосниці»
|
135-143
|
|||
У країні
знань
|
|||||
83
|
Винахід паперу. Цікава інформація
про винахід паперу і форма її подання. Паола Утевська «Гості з далеких
берегів»
|
135-140
|
|||
84
|
Поділ тексту на частини за
складеним планом. Читання по частинах і переказ твору. Паола Утевська «Гості
з далеких берегів»
|
135-140
|
|||
85
|
Майбутня княгиня. Антін
Лотоцький «Ольга Перевізниківна» (скорочено)
|
141-144
|
|||
У країні світової літератури
|
|||||
86
|
То видіці, то мучиці. Твори
зарубіжних письменників. Микола Носов «Мишкова каша»
|
153-162
|
|||
87
|
Характеристика персонажів.
Читання за особами, визначення основної думки. Микола Носов «Мишкова каша»
|
153-162
|
|||
88
|
Урок позакласного читання.
|
||||
89
|
Дивні пригоди в незнайомій
країні. Льюїс Керролл «Аліса в Країні чудес»
|
162-170
|
|||
90
|
Дивні пригоди в незнайомій
країні. Характеристика головного героя повісті-казки «Аліса в Країні чудес».
Описи в творі, пригоди Аліси, відтворенняя послідовності подій
|
162-170
|
|||
91
|
Не завжди кенгуру був
такий. Ред’ярд Кіплінг «Приповідки про старого кенгуру»
|
143-147
|
|||
92
|
Не завжди кенгуру був
такий. Ред’ярд Кіплінг «Приповідки про старого кенгуру»
|
143-147
|
|||
93
|
Веселі та захопливі пригоди
Вінні-Пуха. Алан Мілн. Повість-казка «Вінні-Пух і всі-всі-всі» (Пригода
п’ята, у якій Паць зустрічається зі Слонопотамом)
|
153-163
|
|||
94
|
Веселі та захопливі пригоди
Вінні-Пуха. Поділ повісті-казки на частини. Читання за особами.
Характеристика героїв
|
153-163
|
|||
95
|
Повтори і пригадай
|
||||
Літературні
казки зарубіжних письменників
|
|||||
96
|
Читайте з цікавістю. Пауль
Маар «Машина для здійснення бажань» (http:|//chtyvo.org.ua/authors/Paul
Maar/mashyna_dlia_zdiisnennia-bazhan_abo_Subotyk_povertaietsia_v_subotu/)
|
||||
97
|
Урок позакласного читання.
|
||||
98
|
Читайте з цікавістю. Марія
Парр «Вафельне серце» (https://mybook.ru/autor/mariya-parr/vafelnoe-serdce/reade/?ref_partner=livelib_read)
|
||||
Сучасні
українські письменники
|
|||||
99
|
Театр і актори. Іван
Андрусяк «Як подружитися з Чакалкою» (п’єса)
|
Хр.20-31
|
|||
100
|
Театр і актори. Іван
Андрусяк «Як подружитися з Чакалкою» (п’єса)
|
Хр.20-31
|
|||
101
|
Контрольна робота № 7. робота з літературним твором
(письмово)
|
||||
102
|
Дивовижні історії. Леся
Воронина «пригоди голубого папуги» (скорочено)
|
Хр.61-73
|
|||
103
|
Літаючі мрії. Машко
Дерманський «Мрія Маляки» (скорочено)
|
Хр.96-99
|
|||
104
|
Цікаві вірші. Олеся Мамчич
«Будиночок із зірками» (вірш напам’ять),
«Дід Андрій і лютий змій»
|
Хр. 135, 139
|
|||
105
|
Урок позакласного читання.
|
||||
106
|
В гості до прабабусі. Саша
Кочубей «Володарка лісу»
|
Хр. 140-143
|
|||
107
|
Столичні таємниці. Галина
Ткачук «Нерозмінна монета»
|
Хр. 144-147
|
|||
108
|
Колискова для сина. Іван
Малкович «Понад Дніпро гуде метро»
|
Хр. 149-151
|
|||
109
|
Життя тварин. Мар’яна і
Тарас Прохаськи «Самостійне життя» (уривок)
|
Хр. 154-161
|
|||
110
|
Життя тварин. Мар’яна і
Тарас Прохаськи «Самостійне життя» (уривок)
|
Хр. 154-161
|
|||
111
|
Підготовка до державної
підсумкової атестації
|
||||
112
|
Контрольна робота.
Державна підсумкова атестація
|
||||
113
|
Аналіз контрольної
перевірної роботи.
Урок позакласного читання.
|
||||
114
|
Мрії дівчинки. Ірен
Роздобудько «Як зрозуміти хлопців»
|
Хр. 168-169
|
|||
115
|
Ірен Роздобудько «Як
зрозуміти хлопців»
|
Хр. 168-169
|
|||
116
|
Контрольна робота № 8.
Навички читання вголос
|
||||
117
|
Оце часи! Юля Смаль «Хімія
і їжа», «Кольорова хімія. Таємниці хіміка-криміналіста»
|
Хр. 178-181
|
|||
118
|
Урок позакласного читання.
|
||||
119
|
Підсумковий урок за рік.
Анатолій Костецький «Канікули»
|
171
|
|||
УКРАЇНСЬКА МОВА
|
119 годин на рік
(І семестр – 4 години
на тиждень,
ІІ семестр – 3 години
на тиждень)
Підручник:
Захарійчук М.Д. Українська мова: підр для 4 кл.
загальноосвіт. навч. закл. /М.Д. Захарійчук, А.І. Мовчун.-К.: Грамота, 2015.
№ з/п
|
Тема уроку
|
Стор. підр.,
вправи
|
Дата
|
Примі-
тка
|
||
І семестр
Мова і
мовлення
|
||||||
1
|
Мова – жива скарбниця
історії народу. Вимова і написання слова держава
|
с. 5-6, в.1-4
|
||||
2
|
Неперервне поповнення
словникового складу мови
|
|||||
3
|
Старі й нові слова в мові.
Вимова і написання слова аеропорт
|
с. 6-7,
в.5-8
|
||||
4
|
Культура мовлення і
спілкування в різних мовленнєвих ситуаціях
|
с.9-10, в.9-12
|
||||
Текст
|
||||||
5
|
Закріплення поняття про
будову текстів різних типів (опис, розповідь, есе). Вимова і написання слів уранці, вдень
|
с.11-12, в.13-16
|
||||
6
|
Тема і мета висловлювання.
Заголовок
|
|||||
7
|
Визначення теми
висловлювання, формулювання основної думки. Вимова і написання слова восени
|
с.12-14
в.17-20
|
||||
8
|
Урок розвитку зв’язного
мовлення.
|
|||||
9
|
Знаходження та інтонаційне
виділення у реченнях тексту (монологічного і діалогічного) слів,
найважливіших для висловлення думки
|
|||||
10
|
Спостереження над
засобами зв’язку речень у тексті.
Лексичні засоби для зв’язку речень у тексті. Вимова і написання слова напам’ять
|
с.14-16,
в.21-24
|
||||
11
|
Поділ тексту на частини,
складання плану з допомогою вчителя та самостійно. Спостереження за роллю
абзаців. Вимова і написання слова влітку
|
С.16-17,
В.25-28
|
||||
12
|
Спостереження за
особливостями змісту та побудови тексту-міркуввання: наявність певного
твердження, доказів та висновків
|
С.19-20,
в.30-33
|
||||
13
|
Побудова тексту-міркування,
добирання переконливих доказів, формулювання висновку. Вимова і написання
слів взимку, щотижня, температура
|
С.20-22,
в.34-41
|
||||
14
|
Складання художніх та
науково-популярних описів
|
|||||
15
|
Вправи на порівняння
художнього і науково-популярного описів
|
|||||
16
|
Урок розвитку зв’язного
мовлення.
|
|||||
17
|
Вправляння у написанні
замітки до стіннівки, листа. Вимова і написання слова гардероб
|
С.24-26, в.46-49
|
||||
18
|
Контрольна робота:
Письмовий переказ
|
|||||
Речення
|
||||||
19
|
Аналіз контрольної роботи.
Повторення й узагальнення
вивченого про види речень за метою висловлювання, про головні та другорядні
члени речення
|
С.27-28, в.50-53
|
||||
20
|
Установлення зв’язку слів у
реченнях: виділення головних і другорядних членів. Вимова і написання слова ввечері
|
С.28-30, в.54-57
|
||||
21
|
Визначення, за допомогою
чого зв’язуються слова (за допомогою закінчень і прийменників, тільки
закінчень)
|
С.31-32, в.59-62
|
||||
22
|
Поширення речень словами та
словосполученнями
|
С.32-33, в.63-66
|
||||
23
|
Складання речень за
зразком, за схемою. Відновлення змісту деформованих речень. Вимова і
написання слова кілометр
|
|||||
24
|
Урок розвитку зв’язного
мовлення.
|
|||||
25
|
Поняття про однорідні члени
речення. Головні та другорядні однорідні члени речення
|
С.34-36, в.67-70
|
||||
26
|
Спостереження за вживанням
речень з однорідними членами в тексті. Кома при однорідних членах речення
|
|||||
27
|
Поєднання однорідних членів
за допомогою інтонації, сполучників. Інтонація перелічування та
протиставлення. Вимова і написання слова творчість
|
С.36-38, в.71-74
|
||||
28
|
Складання речень з
однорідними членами, поширення їх залежними словами; використання речень з
однорідними членами у побудові текстів
|
С.38-40, в.75-78
|
||||
29
|
Урок розвитку зв’язного
мовлення.
|
|||||
30
|
Граматичні питання до
однорідних членів речення
|
С.40-41, в.79-82
|
||||
31
|
Контрольна робота:
Діалог
|
|||||
Слово.
Значення слова. Частини мови
|
||||||
32
|
Повторення й узагальнення
знань і вмінь учнів про лексичне значення слова. Вимова і написання слова дисципліна.
Діалог
|
С.42-43, в.83-86
|
||||
33
|
Повторення й узагальнення знань і вмінь
учнів про морфемну будову слова.
Діалог
|
С.44-46, в.88-92
|
||||
34
|
Повторення й узагальнення
знань і вмінь учнів про розрізнення слів, що належать до гнізда
спільнокореневих, і форм одного з таких слів
|
|||||
35
|
Контрольна робота:
Списування
|
|||||
36
|
Аналіз контрольної роботи.
Спостереження за словами,
що відповідають на різні запитання та за службовими словами, до яких не можна
поставити запитання. Вимова і написання слів трамвай, назад
|
С.46-47, в.93-96
|
||||
Іменник
|
||||||
37
|
Розширення уявлень про
лексичне значення іменника (слова з абстрактним значенням: радість, сум, сміливість). Вимова і
написання слова мізинець
|
С.48-49, в.97-100
|
||||
38
|
Урок розвитку зв’язного
мовлення.
|
|||||
39
|
Іменники-синоніми,
іменники-антоніми, багатозначність окремих іменників. Вживання іменників у
прямому і переносному значеннях. Вимова і написання слова оптимізм
|
С.50-51, в.101-104
|
||||
40
|
Спостереження за точним і
влучним вживанням з ряду синонімів тих слів, що найбільше відповідають
змістові
|
|||||
41
|
Рід іменників.
Приналежність іменника до одного з родів. Вимова і написання слів спільнота, щогодини
|
С.51-52, в.105-108
|
||||
42
|
Змінювання іменників за
числами
|
С.53-54, в.109-112
|
||||
43
|
Змінювання іменників за
числами і відмінками. Формування умінь ставити іменники в початкову форму.
Вимова і написання слова мільйон
|
С.54-55, в.113-116
|
||||
44
|
Зміна приголосних [г], [к], [х] на [з’], [ц’], [с’] перед закінченням –і в іменниках різного роду
|
С.67-69, в.147-150
|
||||
45
|
Спостереження за явищами
чергування кореневих [і] з [е], [о] в окремих іменниках жіночого ат чоловічого родів з основою
ан приголосний
|
С.72-73, в.158-161
|
||||
46
|
Урок розвитку зв’язного
мовлення.
|
|||||
47
|
Закінчення іменників
жіночого роду на –а в родовому відмінку однини з основою на твердий і м’який
приголосний та на [ж, ч, ш]
|
С.58-59, в.122-125
|
||||
48
|
Закінчення іменників
жіночого роду в орудному відмінку однини. Вимова і написання слова шеренга
|
С.59-61, в.126-129
|
||||
49
|
Закінчення іменників
чоловічого роду в орудному відмінку однини. Вимова і написання слова футбол
|
С.61-63, в.130-133
|
||||
50
|
Контрольна робота:
Диктант
|
|||||
51
|
Аналіз контрольної роботи.
Практичне засвоєння
правопису закінчень найуживаніших іменників чоловічого роду на –ар, -яр
|
С.63-64, в.134-137
|
||||
52
|
Спостереження над
паралельними закінченнями іменників чоловічого роду – назв істот у давальному
і місцевому відмінках однини
|
С.64-65, в.138-141
|
||||
53
|
Форми іменників жіночого
роду з основою на приголосний в орудному відмінку однини. Вимова і написання
слів ліворуч, праворуч
|
|||||
54
|
Спостереження за закінченнями
іменників у множині (таблиця відмінювання)
|
С.73-74, в.162-165
|
||||
55
|
Вправи на вживання
правильних відмінкових закінчень іменників у множині
|
С.75-76, в.166-169
|
||||
56
|
Урок розвитку зв’язного
мовлення.
|
|||||
57
|
Розвиток умінь правильно
використовувати прийменники з іменниками в різних відмінках
|
|||||
58
|
Засвоєння літературних форм
іменників у місцевому відмінку множини з прийменником по
|
|||||
59
|
Контрольна робота:
Перевірка мовних знань і вмінь
|
|||||
Прикметник
|
||||||
60
|
Аналіз контрольної роботи.
Розвиток умінь упізнавати
прикметники в тексті, спостереження за їх роллю у мовленні
|
С.77-79, в.170-173
|
||||
61
|
Прикметники-синоніми та
прикметники-антоніми. Уживання прикметників у прямому і переносному
значеннях. Вимова і написання слів дисципліна,
попереду
|
С.80-81, в.175-178
|
||||
62
|
Спостереження за вживанням
прикметників у текстах різних стилів: художньому і науковому (без термінів).
Вимова і написання слова життєрадісний
|
С.81-82, в.179-182
|
||||
63
|
Змінювання прикметників за
родами та числами у сполученні з іменниками. Вимова і написання слова наполегливість
|
С.82-84, в.183-186
|
||||
64
|
Урок розвитку зв’язного
мовлення.
|
|||||
65
|
Родові закінчення
прикметників. Розрізнення роду і числа прикметників у сполученнях з
іменниками
|
|||||
66
|
Відмінювання прикметників у
сполученні з іменниками (таблиця відмінювання в однині та множині
|
С.85-86, в.187-190
|
||||
67
|
Граматичне питання до
прикметника у сполученні з іменником
|
|||||
68
|
Зіставлення закінчень
прикметників з основою на твердий та м’який приголосний в однині та множині
|
С.87-88, в.191-194
|
||||
69
|
Побудова сполучень слів з
прикметниками в різних відмінкових формах, введення їх у текст. Визначення
відмінків прикметників за відмінками іменників. Вимова і написання слова справедливість
|
|||||
70
|
Урок розвитку зв’язного
мовлення.
|
|||||
71
|
Вимова і написання
найуживаніших прикметників на –ський. –цький, -зький
|
С.97-99, в.220-223
|
||||
72
|
Уживання ь перед закінченнями прикметників у
родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини
|
С.92-93, в.204-207
|
||||
73
|
Вживання відмінкових форм
прикметників у множині. Закінчення –і у називному відмінку множини 9вимова та
правопис)
|
С.99-100, в.224-227
|
||||
74
|
Контрольна робота:
диктант
|
|||||
75
|
Аналіз контрольної роботи.
Вживання відмінкових форм прикметників у множині. Вимова і написання слова тролейбус
|
С.104-105, в.237-240
|
||||
76
|
Урок розвитку зв’язного
мовлення.
|
|||||
Числівник
|
||||||
77
|
Загальне уявлення про
числівник як частину мови. Вимова і написання слів п’ятдесяти, п’ятсот
|
|||||
78
|
Вимова і правопис
найуживаніших числівників, уживання їх у мовленні. Вимова і написання слів шістсот, вісімдесяти, шістдесяти
|
С.112-114, в.258-261
|
||||
79
|
Практичне засвоєння
вимовляння і письма та відмінкових форм окремих числівників (11, 14, 16, 50,
60, 70, 80, 1000). Вимова і написання слова сімдесяти
|
С.114-116, в.262-265
|
||||
80
|
Питання до кількісних і
порядкових числівників
|
|||||
81
|
Словесні формули на
означення показників часу протягом доби. Вимова і написання слова шістнадцять
|
|||||
82
|
Урок розвитку зв’язного
мовлення.
|
|||||
83
|
Контрольна робота:
списування
|
|||||
Займенник
|
||||||
84
|
Поняття про займенник як
частину мови. Спостереження за роллю різних займенників у тексті
|
С.118-120, в.270-273
|
||||
85
|
Особові займенники. Вимова
і написання слова океан
|
С.121-123, в.275-279
|
||||
86
|
Займенники 1-3-ої особи
однини і множини. Їхнє значення, синтаксична роль
|
|||||
87
|
Відмінювання особових
займенників.
|
С.123-125, в.280-284
|
||||
88
|
Уживання займенників з
прийменниками
|
С.127-129, в.289-292
|
||||
89
|
Урок розвитку зв’язного
мовлення.
|
|||||
90
|
Побудова сполучень слів і
речень із займенниками в різних формах. Вправи на використання займенників
для зв’язку речень у текстах. Удосконалення текстів, шляхом використання
займенників замість лексичних повторень
|
С.132-133, в.298-302
|
||||
91
|
Контрольна робота:
Перевірка мовних знань і вмінь
|
|||||
Дієслово
|
||||||
92
|
Аналіз контрольної роботи.
Повторення вивченого про
дієслово (питання, значення, роль у реченні, зв’язок з іменниками
|
С.134-135, в.302-305
|
||||
93
|
Узагальнення і розширення
уявлень про лексичне значення дієслів. Спостереження за дієсловами різних
синтаксичних груп
|
|||||
94
|
Дієслова-синоніми, дієслова-антоніми,
багатозначні дієслова. Вживання дієслів у прямому і переносному значеннях
|
С.136-137, в.306-309
|
||||
95
|
Урок розвитку зв’язного
мовлення.
|
|||||
96
|
Спостереження за роллю
дієслів у текстах розповідного та описового характеру
|
С.137-138, в.310-313
|
||||
97
|
Неозначена форма дієслова
(початкова форма). Спостереження за вживанням дієслів неозначеної форми у
приказках і прислів’ях, порадах, інструкціях. Побудова порад, інструкцій.
Вимова і написання слова врівноваженість
|
С.142-143, в.323-326
|
||||
98
|
Часи дієслів. Змінювання
дієслів за часами і числами
|
С.144-145, в.327-331
|
||||
99
|
Дієслова на –ся
(літературна вимова і правопис). Спостереження за значенням дієслів на –ся у
тексті
|
С.162-163,в.370-373
|
||||
100
|
Урок розвитку зв’язного
мовлення.
|
|||||
101
|
Утворення (за зразком)
різних форм дієслів на –ся і вживання їх у реченнях, мовленні
|
С.164-165, в.374-377
|
||||
102
|
Повторення вивченого про
дієслово
|
|||||
103
|
Контрольна робота:
диктант
|
|||||
Прислівник
|
||||||
104
|
Поняття про прислівник як
частину мови (значення, питання, роль у реченні, зв’язок з дієсловами).
Незмінюваність – основна граматична ознака прислівників. Вимова і написання
слів вперед, ззаду, вчора
|
С.166-167,в.378-381
|
||||
105
|
Прислівники, близькі й
протилежні за значенням
|
С.172-173,в.391-394
|
||||
106
|
Урок розвитку зв’язного
мовлення.
|
|||||
107
|
Поширення речень (тексту)
прислівниками. Побудова речень з однорідними членами, вираженими
прислівниками. посередині
|
С.173-174,в.395-398
|
||||
108
|
Спостереження за роллю
прислівників у тексті
|
С.177-178,в.404-407
|
||||
109
|
Контрольна робота:
перевірка мовних знань і вмінь
|
|||||
110
|
Обирання із поданих
прислівників тих, що найбільше відповідають меті та типу висловлювання
|
С.178-179,в.408-411
|
||||
111
|
Урок розвитку зв’язного
мовлення.
|
|||||
112
|
Уживання прислівників під
час побудови текстів. Попереду, тепер
|
|||||
Повторення
вивченого за рік
|
||||||
113
|
Підсумкова контрольна робота.
Державна підсумкова атестація
|
|||||
114
|
Аналіз контрольної роботи
|
|||||
115
|
Повторення вивченого. Текст.
Речення. слово
|
С.180-181,в.412-413
|
||||
116
|
Повторення вивченого. Іменник.
Прикметник
|
С.181-182,в.414-415
|
||||
117
|
Урок розвитку зв’язного
мовлення.
|
|||||
118
|
Повторення вивченого
матеріалу. Займенник і числівник
|
С.182-183,в.416-417
|
||||
119
|
Повторення вивченого
матеріалу. Дієслово та прислівник
|
С.184-185,в.418-419
|
ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО
4 КЛАС
35 годин (1 година на тиждень)
Підручник:
Калініченко О.В., Сергієнко В.В. Образотворче мистецтво:
підруч. для 4 кл. загальноосвіт. навч. закладів.- К.: Видавничий дім «Освіта»,
2015.- 152 с.: іл..
Робочий зошит:
Калініченко О., Калініченко В., Сергієнко В. Робочий зошит з
образотворчого мистецтва.- К.: Видавничий дім «Освіта», 2016.
№ з/п
|
Тема уроку
|
Сторінки підр.
|
Дата
|
Приміт
ка
|
І семестр
Художній
образ у графіці, живописі та скульптурі
|
||||
1
|
Поняття про художній образ
в мистецтві. Способи створення художнього образу в різних видах мистецтва.
«Спогади про літо»
|
8-11
|
||
2
|
Створення художнього образу
за допомогою графічних засобів виразності: ліній, штрихів, крапок, плям.
«Могутні сосни»
|
12-15
|
||
3
|
Значення вибору графічної
техніки для створення виразного художнього образу. «Осінній натюрморт»
|
16-19
|
||
4
|
Поглиблення знань про колір
як засіб виразності живопису. Створення засобами кольору певного за
характером образу. «Кольорові пори року»
|
20-23
|
||
5
|
Значення вибору живописної
техніки для створення виразного художнього образу. «Наснивсь мені рожевий
сон»
|
24-27
|
||
6
|
Значення вибору живописної
техніки для створення виразного художнього образу. «Синій туман»
|
|||
7
|
Поглиблення знань про
скульптуру, її види. Особливості створення художнього образу в об’ємі.
«Карнавал тварин»
|
32-35
|
||
8
|
Незвичайні матеріали
художника-скульптора. Створення казкового образу з природних матеріалів (або
інших за вибором). «Мешканці лісу»
|
36-39
|
||
Художній образ у декоративно- прикладному мистецтві,
архітектурі та дизайні
|
||||
9
|
Відмінність декоративної
манери зображення від реалістичної. Особливості декоративного образу (на
прикладах творів народних майстрів Опішні, Косова, Києва, Вінниці тощо).
«Світ народної іграшки»
|
42-45
|
||
10
|
Ознайомлення з українським
народним мистецтвом петриківського розпису. Композиційне та колірне рішення
творів петриківських майстрів. «Казкова квітка Петриківки»
|
46-49
|
||
11
|
Народне мистецтво
витинанки. Витинанки прості та складені. Значення
|
50-53
|
||
12
|
Архітектура як будівельне
мистецтво. Створення на основі асоціацій образу казкового будинку. «Чарівний
палац»
|
54-57
|
||
13
|
Образ будівлі, її
призначення. «Будинок для казкового персонажа (пекаря, музиканта тощо)
|
|||
14
|
Дизайн та художнє
конструювання. Створення художнього образу в техніках паперопластики, ори
гамі. «Годинник казкового героя»
|
62-65
|
||
15
|
Ознайомлення зі шрифтом.
Введення слів та чисел у декоративну композицію. «Святкова листівка»
|
66-69
|
||
16
|
«Новорічне панно» (групова
чи колективна форма роботи)
|
|||
ІІ семестр
Образи
природи, тварин, людей у мистецтві
|
||||
17
|
Зображення явищ природи,
глибини простору в пейзажі. Засоби створення художнього образу у пейзажі.
Свідомий вибір формату, положення аркушу, межі зламу простору (вище, нижче на
аркуші). «Невідома планета»
|
74-77
|
||
18
|
Пропедевтичні відомості про
ілюзорне зближення паралельних горизонтальних ліній, що йдуть у глибину
(річка, доріжка тощо). Передавання плановості відкритого простору за
допомогою кольору та тону. «Караван у пустелі»
|
78-81
|
||
19
|
Актуалізація знань про
колір як засіб вираження настрою у пейзажі. Усвідомлення залежності колірної
гами від кольору неба. «Подорож на північ»
|
82-85
|
||
20
|
Казкові звірі та істоти у
творах образотворчого мистецтва. Трансформація форми як засіб створення
фантастичного образу. «Фантастична істота»
|
86-89
|
||
21
|
Фантастичні та реалістичні
образи в мистецтві. Ознайомлення з графічною технікою штампування.
Виготовлення кліше (картон, гумка, морква, картопля). «Космічні прибульці»,
«Чудо-Юдо»
|
|||
22
|
Виражальні засоби під час
створення образів фантастичних істот за мотивами творів народних художників.
«Пташка щастя»
|
90-93
|
||
23
|
Образи тварин у творах
художників-анімалістів. Поняття «пропорції», «динаміка», «статика».
Зображення фігури тварини (на площині чи в об’ємі) у статичному або
динамічному станах. «Мій чотирилапий друг»
|
98-101
|
||
24
|
Портрет як художній образ.
Засоби створення виразного портрету казкового образу. «Портрет козака
(Котигорошка, Кирила Кожум’яки тощо)»
|
102-105
|
||
25
|
Зображення людини у
статичному та динамічному станах. «Веселі старти» (групова чи колективна
форма роботи) тощо
|
106-109
|
||
Образ
рідного краю у мистецтві
|
||||
26
|
Ознайомлення з художніми
традиціями рідного краю. «Мій рідний край»
|
112-116
|
||
27
|
Особливості природного
середовища рідного села. Розвиток спостережливості, зорової пам’яті, вміння
сприймати красу природи рідного краю та відтворювати її на площині. «Пам’ятки
архітектури»
|
117-119
|
||
28
|
Особливості архітектури
рідного села. Важливість збереження пам’яток архітектури. Значення вибору
формату для створення виразної врівноваженої композиції. «Старовинна споруда»
|
|||
29
|
Зв’язок архітектури з
природним середовищем. Уявлення про ландшафтну архітектуру. Вибір колірної
гами, художньої техніки та манери зображення, визначення композиційного
центру під час створення пейзажу. «Парки, сквери, бульвари»
|
120-123
|
||
30
|
Розширення уявлень про
роботу художника-дизайнера. Ознайомлення з поняттям малих архітектурних форм
(ліхтарі, альтанки, фонтани, лави тощо). «Веселий фонтан»
|
124-127
|
||
31
|
Різноманітність форм
металевих виробів. Поняття про ковальське та ливарське мистецтво. Розвиток
навичок створювати ажурні витинанки. «Металеве мереживо села»
|
128-131
|
||
32
|
Поняття про оформлення
вітрин як один з різновидів прикладного мистецтва. Прйоми групування
предметів різних за розміром та кольором. «Вітрини магазинів»
|
|||
33
|
Створення святкового
настрою за допомогою кольору та декору у багатоплановій тематичній
композиції. «Україна – моя Батьківщина»
|
140-143
|
||
34
|
Виставка дитячих робіт
«Мистецький вернісаж»
|
144-147
|
||
35
|
Підсумковий урок за рік
|
ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ
(складене відповідно
до вимог оновлених навчальних програм)
35 годин (1 година на тиждень)
Робочий зошит:
Котелянець Н.В., Агєєва О.В. У країні майстрів. Робочий
зошит. 4 клас. Харків «Сиция», 2016.
№ з/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
Примітка
|
І семестр
Конструювання
рухомих моделей з картону та паперу
|
|||
1
|
Загальні відомості про способи виготовлення рухомих
моделей з паперу і картону. Матеріали, інструменти та пристосування для
виготовлення рухомих моделей. Рухома іграшка «Сонечко»
|
||
2
|
Виготовлення паперових моделей з рухомими деталями. Рухома
іграшка «Котик»
|
||
Сюжетна витинанка
|
|||
3
|
Уявлення про особливості сюжетних витинанок різних
регіонів України. Послідовність виготовлення виробів технікою витинанки.
Сюжетна композиція «У казковому лісі»
|
||
4
|
Виготовлення композицій силуетів героїв казок,
мультфільмів, тощо технікою витинанки. Сюжетна композиція «У казковому лісі»
|
||
Комбінування
природних, штучних та пластичних матеріалів
|
|||
5
|
Комбінування природних, штучних та пластичних матеріалів.
Послідовність дій під час їхнього виготовлення. Мозаїка з природних та
штучних матеріалів «Дерево восени»
|
||
6
|
Виготовлення виробів з природних та пластичних матеріалів.
Аплікація «Їжачок у лісі»
|
||
7
|
Виготовлення виробів з природних та пластичних матеріалів.
Декоративне панно з використанням засушених природних матеріалів
|
||
8
|
Виготовлення виробів з природних та пластичних матеріалів.
Колективна робота «На лісовій галявині»
|
||
Колаж
|
|||
9
|
Поняття про колаж. Комбінування різноманітних матеріалів
для створення композиції-колажу. Матеріали, інструменти та пристосування для
виготовлення колажу. «Натюрморт у техніці колажу»
|
||
10
|
Виготовлення сюжетної композиції-колажу за власним
задумом. «Портрет героя»
|
||
Вишивання
|
|||
11
|
Оздоблення виробів технікою вишивки. Матеріали,
інструменти та пристосування для оздоблення виробів вишивкою. Основні прийоми
роботи технікою вишивки. Витягування нитки з основи
|
||
12
|
Послідовність виготовлення виробів технікою вишивки. Оздоблення
виробів швами «вперед голка» (частини одягу, серветка, листівка, картина,
тощо)
|
||
13
|
Оздоблення виробів технікою вишивки: шов «назад голка»
(частини одягу, серветка, листівка, картина, тощо)
|
||
Об’ємна аплікація з
тканини та гудзиків
|
|||
14
|
Послідовність виготовлення об’ємної аплікації на тканині з
використанням ґудзиків, леліток, бісеру. Об’ємна аплікація «Совеня»
|
||
15
|
Пришивання ґудзиків на ніжці. Виготовлення м’якої іграшки «Ялиночка»
|
||
16
|
Виготовлення об’ємних виробів (картин, листівок, тощо). Проект
«Новорічна красуня»
|
||
ІІ семестр
Робота з
пластичними матеріалами
|
|||
17
|
Пластичні матеріали для виготовлення виробів (пластилін,
глина, полімерна глина, солоне тісто). Послідовність виготовлення виробів
об’ємної форми з пластичних матеріалів за власним задумом. «Ліплення тварин»
|
||
18
|
Виготовлення з пластичних матеріалів об’ємних фігур героїв
мультфільмів, казок, тощо. «Лісовичок»
|
||
19
|
Ліплення за мотивами народних іграшок об’ємних фігур
|
||
20
|
«Створюємо казку». Створення колективної композиції з
виготовлених виробів (із запропонованої вчителем тематики)
|
||
Плетіння
|
|||
21
|
Способи плетіння зі стрічок, товстих ниток, шнурів. Основні
прийоми роботи та послідовність виготовлення виробів технікою плетіння. Плетіння
браслетів
|
||
22
|
Виготовлення ляльки-мотанки технікою плетіння
|
||
Робота з сучасними
штучними матеріалами
|
|||
23
|
Властивості штучних матеріалів; пластик, поролон,
синтепон, синтетична вата, тощо. Інструменти та пристосування. Послідовність виготовлення
простих виробів з використанням пластику. «Іграшка»
|
||
24
|
Виготовлення виробів з сучасних штучних матеріалів:
одноразових тарілок, виделок, ложок. Композиції із зображенням тварин
|
||
Виготовлення штучних
квітів об’ємної форми
|
|||
25
|
Матеріали,
інструменти та пристосування для виготовлення штучних квітів об’ємної форми. Послідовність
виготовлення штучних квітів об’ємної форми. «Квіти у вазі»
|
||
26
|
Способи кріплення елементів. Виготовлення квітів об’ємної
форми. Паперова квітка «Нарцис»
|
||
Дизайн, оформлення
та оздоблення виробів
|
|||
27
|
Загальні відомості про дизайн, оформлення та оздоблення
виробів. Техніки, матеріали, інструменти та пристосування. Оформлення та
оздоблення виробів раніше засвоєними техніками та відомими матеріалами «Рамка
для фото»
|
||
28
|
Оформлення та оздоблення виробів. Проект «Декорування
великодніх яєць»
|
||
Самообслуговування
|
|||
29
|
Оздоблення одягу та взуття. Техніки, матеріали,
інструменти та пристосування. Виготовлення моделі дитячого літнього взуття з
картону
|
||
30
|
Оздоблення моделі дитячого літнього взуття з картону
раніше освоєними техніками
|
||
Пап’є-маше
|
|||
31
|
Ознайомлення з технікою пап’є-маше. Матеріали, інструменти
та пристосування для виготовлення виробів технікою пап’є-маше. Послідовність виготовлення.
Виготовлення декоративної тарілочки
|
||
32
|
Виготовлення декоративної тарілочки (продовження). Оздоблення
і декорування
|
||
33
|
Виготовлення чашки або вази технікою пап’є-маше.
|
||
34
|
Екскурсія до шкільних майстерень, до установ та
організацій, на виробництво та підприємства. ознайомлення з різними видами
людської діяльності та професіями, з загальними правилами безпеки життя
|
||
35
|
Підсумковий урок за рік. Галерея дитячих робіт
|
Календарно-тематичне планування для 4 класу на 2017/2018 н. р., складене з урахуванням змін. Успіхів усім у новому навчальному році!!!
ОтветитьУдалитьПланування допоможе кожному заздалегідь продумати канву уроку и провести його з урахуванням можливостей класу та ІКТ.
ОтветитьУдалитьПредмети: українська мова
літературне читання,
природознавство,
я у світі,
образотворче мистецтво,
трудове навчання,
основи здоровя