Скрайбінг. Педагогічна інновація


СКРАЙБІНГ
Педагогічна інновація
Скрайбінг – проста, але необхідна річ. Його суть – візуалізація інформації, поданої за допомогою малюнків (ілюструвати мову малюнками за допомогою фломастерів, олівців, ручок на білому фоні).
Завдання скрайбінг-ілюстрації
– донести інформацію, зробити її привабливою для слухача та глядача, допомогти краще засвоїти, запам’ятати (можна ілюструвати казки, вірші, загадки).
Використання скрайбінгу в науці називається «ефект паралельного слідування», коли ми бачимо та чуємо приблизно одне і те саме, причому графічно увагу фікусують на ключових моментах розповіді. Доцільність цього методу в тому, що для запам’ятовування людина використовує слух, зір і уяву. Все це допомагає сприймати інформацію на скрайбінг-презентаціях або уроках.
Скрайбінг без проблем можна використовувати на будь-яких уроках і на будь-яку тему. Цей метод підійде для пояснення нового матеріалу та перевірки засвоєного, може бути застосований як засіб узагальнення, домашнє завдання, «мозковий штурм».
Творці скрайбінгу використовують різні типи зображення:
                   малюнки,
                   символи,
                   написи,
                   лозунги,
                   схеми,
                   діаграми.                                                                                                         В ідеальному варіанті, дивлячись на скрайб-малюнок, слухач повинен відтворити в пам’яті почуту розповідь і відобразити її, хоча б у загальних рисах.
Якщо малюнки підібрані правильно, то це не становитиме особливих труднощів. Тому важливо не як саме малювати, а що.
Скрайбінг ділиться на:
                   «ручний»,
                   «комп’ютерний».
«Ручний» - голос за кадром розповідає про щось, ручка в кадрі малює зображення, ілюструючи цим самим розповідь. При цьому використовують різні канцелярські вправи.
«Комп’ютерний» скрайб простіший. Немає необхідності використовувати відеокамеру, освоювати роботу монтера чи диктора. Такий скрайбінг можна створювати за допомогою серверу PowToon й програми VideoScribe.

Походження методу скрайбінг
Скрайбінг (від англ. scribe — «розмічати») — нова техніка презентації, винайдена британським художником Ендрю Парком для британської організації наукових знань. Доповідь спікера супроводжується ілюстраціями «на льоту» малюнків фломастером на білій дошці. Таким чином, слухачі чують і бачать одночасно приблизно одне й те ж саме, що полегшує сприйняття інформації. 
Виникає питання, що ж таке скрайбінг? Це насамперед мистецтво відображати своє мовлення в малюнках, причому процес відбувається в реальному часі паралельно з доповіддю мовця. Скрайб-презентація відображає ключові поняття розповіді та взаємозв’язок між ними. Наразі скрайбінг — інноваційна технологія, за допомогою якої можна привернути увагу слухачів, забезпечити їх додатковою інформацією та виокремити головні моменти доповіді. Популярність технології забезпечується завдяки тому, що людський мозок мислить образами, мова малюнка є універсальною мовою. Крім того, проглядати скрайб (зображення, що з’являється з-під пера, ручки, маркера) набагато цікавіше, ніж звичайне відео. Скрайбінг широко використовують у рекламі, маркетингу, бізнес-презентаціях і в освіті.
 Серед «плюсів» цієї технології можна виділити такі:
·          участь та увага аудиторії;
·          якісне засвоєння інформації та запам’ятовування ключових моментів;
·          зручне сприйняття інформації;
·          можливість неперервного спілкування зі слухачами.

Варто зазначити й переваги скрайбінгу в навчанні:
·          візуалізація в процесі навчання допомагає учням організувати та аналізувати отриману інформацію;
·          за допомогою візуальних образів учні з легкі стю інтегрують нові знання;
·          візуалізація розвиває критичне мислення (вербальна та візуальна інформація допомагає відновлювати в пам’яті отриману інформацію, оскільки презентація скрайбінгу складається із простих образів, символів та предметів, які легко запам’ятовуються);
·          візуалізація є універсальною та доступною всій аудиторії. 
Безпосередньо під час створення скрайбінгу слід дотримувати таких етапів:
·                 складання плану презентації — визначити основні моменти, які необхідно висвітлити;
·                 аналіз — проаналізувати основні ідеї та візуальні образи презентації, що повинні бути простими та зрозумілими абсолютно всім;
·                 візуалізація — використання різних малюнків, аудіо та відеоряду;
·                 таймінг — визначити необхідний час для висвітлення своєї ідеї. Це найголовніший етап, оскільки будь-яка презентація завжди обмежена в часі. Хронометраж скрайбінгу повинен бути дотриманий для того, щоб розглянути всі ідеї під час свого виступу. Незважаючи на бездоганний графічний образ презентації, аудиторія не повинна бути перевантажена тривалістю скрайбінгу. Головне — донести повідомлення, зацікавивши слухачів.

  

Комментарии

  1. Цікава педагогічна інновація, яка допоможе запам'ятовувати матеріал на уроці, використовуючи різні органи чуття.

    ОтветитьУдалить

Отправить комментарий

Популярные сообщения из этого блога

Технологічна карта уроку

Урок української мови та читання, 2 клас НУШ