Співпраця дитячого садка і школи в дії



  «Сьогодні дошкільнята, а завтра – школярі»
(спільна роботи ДНЗ та ЗШ)
Підготувала вчитель початкових класів
Червонокостянтинівської ЗШ І-ІІІ ст.
Петрівської районної ради
Кіровоградської області
Баканьова Світлана Валеріївна
                                                                                                                                      «Шкільне навчання   ніколи не
починається з порожнього місця, а завжди
спирається на певну стадію
розвитку, досягнутого дитиною ».
Л. С. Виготський

ВСТУП

   Особливої ​​актуальності в даний час набула  проблема наступності між ланками освіти, а саме між ДНЗ і школою. Що ж таке наступність?
Під наступністю розуміється послідовний перехід від однієї ланки освіти до іншої, що виражається у збереженні та поступовій зміні змісту, форм, методів, технологій навчання і виховання.
   Наступність між дошкільними  і шкільними ланками освіти не повинна розумітися тільки як підготовка дітей до навчання. У дошкільному віці закладаються найважливіші риси майбутньої особистості. Необхідно прагнути до організації єдиного розвиваючого світу – дошкільної  та початкової освіти.
   Щоб зробити перехід дітей до школи більш м'яким, дати їм можливість швидше адаптуватися до нових умов, вчителі повинні знайомитися з формами, методами роботи в дошкільних установах. А ознайомлення самих дошкільнят зі школою, навчальним та громадським життям школярів дає можливість розвинути у них інтерес до школи, бажання вчитися.
   Основними завданнями співпраці ДНЗ і школи є:
-       створення психолого-педагогічних умов, що забезпечують сприятливий перебіг процесу адаптації першокласників до шкільного навчання (природність переходу з дитячого саду в школу);
-       поліпшення підготовки до навчання в школі 5-6 річних дітей;
-       поглиблення інтересу до життя в школі;
-       надання допомоги сім'ї в новій ситуації, що виникає при підготовці до навчання в школі і при вступі дитини до школи.
 План спільної роботи щодо забезпечення наступності, який передбачає три розділи: організаційно-педагогічний,                                                                                  методичний,                                                                                                                               роботу з батьками.
    Підсумком співпраці педагогічних колективів є спільна педагогічна рада вчителів та вихователів, де аналізуються результати підготовки до школи, помилки та упущення, прогнозується подальша співпраця школи та дошкільних груп.

Форми здійснення наступності:

   1. Робота з дітьми:
-       екскурсії в школу;
-       відвідування шкільного музею, бібліотеки;
-       знайомство та взаємодія дошкільнят з учителями та учнями початкової школи;
-       участь у спільній освітній діяльності, ігрових програмах;
-       виставки малюнків і виробів;
-       зустрічі та бесіди з колишніми вихованцями дитячого саду (учні початкової та середньої школи);
-       спільні свята (День знань, посвята в першокласники, випускний в дитячому саду тощо) і спортивні змагання дошкільнят та першокласників;
-       участь у театралізованій діяльності;
-       відвідування дошкільнятами адаптаційного курсу занять, організованих при школі (заняття з психологом, логопедом, музичним керівником і ін. фахівцями школи).

  2. Взаємодія педагогів:
-       спільні педагогічні радиНЗ і школа);
-       семінари, майстер-класи;
-       круглі столи педагогів ДНЗ та вчителів школи;
-       психологічні та комунікативні тренінги для вихователів та вчителів;
-       проведення діагностики по визначенню готовності дітей до школи;
-       взаємодія медичних працівників, психологів ДНЗ і школи;
-       відкриті покази освітньої діяльності в ДНЗ і відкритих уроків в школі;
-       педагогічні та психологічні спостереження.

  3. Співпраця з батьками:
-       спільні батьківські збори з педагогами ДНЗ та вчителями школи;
-       круглі столи, дискусійні зустрічі, педагогічні «вітальні»;
-       батьківські конференції, вечори запитань і відповідей;
-       консультації з педагогами ДНЗ і школи;
-       зустрічі батьків з майбутніми учителями;
-       дні відкритих дверей;
-       анкетування, тестування батьків для вивчення самопочуття сім'ї напередодні шкільного життя дитини і в період адаптації до школи;
-       освітньо-ігрові тренінги та практикуми для батьків дітей преддошкольного віку, ділові ігри, практикуми;
-       візуальні засоби спілкування (стендова матеріал, виставки, поштовий ящик питань і відповідей тощо).




Етапи роботи з батьками та дітьми
 для успішного розвитку дітей та їх адаптації
до умов шкільної освіти
   З метою успішного розвитку дітей та їх якнайшвидшої адаптації до умов шкільної освіти проводимо роботу з дітьми та батьками в декілька етапів.

1 - й етап - кінець вересня - початок жовтня. Організаційні збори батьків, які хочуть віддати своїх дітей в школу.
Мета - дати загальне уявлення про систему роботи з дітьми, визначити порядок набору дітей до першого класу. Батьки повинні чітко собі уявляти, куди вони збираються віддати свою дитину.

2-й етап - жовтень. Зустріч вчителя з дітьми.
Мета - взаємне знайомство. Завдання зустрічі - виявити загальний емоційний фон кожної дитини, здатність спілкуватися з дорослими й однолітками.

3-й етап - жовтень, листопад, грудень. Проводяться  заняття з дітьми старшої групи. В ході цих занять з'ясовують вміння дітей мислити, рівень розвитку їх мови, уваги, пам'яті. Після кожного заняття проводиться консультація з батьками. Звертається увага батьків на важливість розвитку уваги, пам'яті, мислення дітей при підготовці їх до школи.

4-й етап - березень, квітень. Проводяться ще  додаткові заняття з дітьми та консультації з батьками майбутніх першокласників. На цьому етапі батьки знайомляться з педагогом , який буде працювати в даному класі, з навчальними дисциплінами, за якими навчатимуться діти.
Дана система роботи з дошкільниками дає відчутні результати, тому що допомагає дитині уникнути стресу при переході в школу, формує позитивне ставлення до навчання.


Завдання дошкільної ланки:
1. Залучення дітей до цінностей здорового способу життя.
2. Забезпечення емоційного благополуччя дитини, розвиток її позитивного самовідчуття, створення умов для різноманітної художньої діяльності.
3.Розвиток ініціативності, допитливості, довільності, здатності до творчого самовираження.
4. Розвиток компетентності у сфері відносин до світу, людей і до себе, включення дітей в різні форми співпраці (з дорослими й однолітками)
5.Формування знань про навколишній світ, стимулювання комунікативної, пізнавальної, ігрової активності дітей у різних видах діяльності. 

 Завдання початкової шкільної ланки.
1. Формування усвідомленого прийняття дітьми цінностей здорового способу життя та регуляція своєї поведінки відповідно до них.
2. Розвиток готовності дитини до активної взаємодії з навколишнім світом (емоційної, інтелектуальної, комунікативної та ділової).
3.Формування бажання і вміння вчитися, готовності до навчання в школі і самоосвіти.
4. Розвиток ініціативності, самостійності, навичок співпраці в різних видах діяльності.
5. Удосконалення досягнень дошкільного розвитку; спеціальна допомога з розвитку несформованих в дошкільному дитинстві якостей, індивідуалізація процесу навчання, особливо у випадках випереджаючого розвитку або відставання.





'' Школа не повинна вносити різкого перелому в життя дітей. Нехай, ставши учнем, дитина продовжує робити те, що робила вчора. Нехай нове з'являється у її житті поступово і не приголомшує лавиною вражень'' - так В.А.Сухомлинский представляв спадкоємність між дошкільним і шкільним навчанням. 

Презентація
https://docs.google.com/presentation/d/1gPgbZSVka9x-1bQ0GehrSartk8JmIFdQxsHodk4gVEc/edit#slide=id.p3


СПІВПРАЦЯ ШКОЛИ І ДИТЯЧОГО САДКА
Вид роботи: спільне спортивне свято.
Контингент дітей: дошкільнята та учні 1 класу (5 – 7 років).

Анотація
Даний вид роботи сприяє відпрацюванню спільних дій школи і дитячого садка в плані проведення свята, встановлення єдиних вимог, а також знайомство майбутніх першокласників із режимом школи, поділ враженнями від побаченого з вихователем та друзями зі школи. В рамках спільної роботи була проведена консультація із вихователями щодо відвідин занять з метою знайомства з особливостями формування наукових знань у дітей 5 – 6 років та 6 – 7 років.

СВЯТО СИЛИ, МУЖНОСТІ ТА ДОБРОТИ
Мета. Сприяти згуртуванню дитячого колективу. Розвивати спритність і
кмітливість. Знайомити із традиціями святкування Дня збройних сил України. Виховувати патріотичні почуття до рідної землі, взаємоповагу один до одного. Прищеплювати бажання займатись фізкультурою та спортом.
Обладнання. Гімнастичні палиці, кеглі, обручі, дитячі машинки, подарункові медалі.
Хід свята
І. Організаційна частина.
Ведуча. Сьогодні ми зібралися на фізкультурне свято присвячене Дню збройних сил України, щоб позмагатися у силі, спритності, кмітливості і просто відпочити. В гостях у нас дошкільнята із дитячого садка «Сонечко».
Виступ учнів 3 класу.
1. Бий барабан! Грайте сурми веселі!
Свято стрічайте в містах і селах!
Радісну вість чує весь світ:
Українській армії привіт!
2. Ми в школі вчимося й сади ростимо,
Лісами, полями в походи йдемо.
Прослалися нам світлі шляхи до мети,
Під небом спокійним ми хочем рости.
3. Прокидаємося вранці,
Жваво робимо зарядку!
Любим спорт і фізкультуру!
Прагнем завжди до порядку!
4. Всюди друзів ми знаходим,
З ними, як одна сім’я.
Нам усім без друга – спорту
Не прожити ані дня.

ІІ. Представлення команд, естафети.
Ведуча.
Усі ви знаєте, що найбільший скарб людини – це міцне здоров’я, що не можна купити або обміняти. Але ми не такі. Ми будемо:
         - щодня робити ранкову … (зарядку);
         - виконувати фізичні … (вправи);
         - вести здоровий і активний … (спосіб життя);
         - загартовувати свій … (організм).
Сьогодні ми доведемо, що лише завдяки спорту, руху, гарному настрою ми зможемо почувати себе здоровими, щасливими і багатими.
Представлення суддівської колегії:
учні 4 класу.
Перемога – 3 бали, нічия – 2 бали, програш – 1 бал.
Представлення команд:
Апельсин
девіз: Ми - як дольки апельсина,
          дружні ми і неподільні.
Дельфін
девіз: Дельфін завжди вперед пливе,
          Ніколи він не відстає!
Ведуча.
Переможцями гри будуть усі. Не сумуйте, якщо програєте, тому що поразка лише крок до наступної перемоги, що доведе, чи вміємо ми радіти за інших і бути гідними суперниками.
Естафети
1). Музична зарядка (для всіх учасників свята) – заряд енергії та бадьорості.
2). «Передай м’яч наступному» .
Стаємо в шеренгу і передаємо м’яч в руки. Останній біжить наперед і знову передає м’яч.
3). «Пілоти».
Розподіляємося на пари, стаємо один за одним (другий – обнімає руками талію). Перший пілот керує літаком – тримає штурвал (обруч), другий – міцно тримається за першого, щоб не катапультуватися (не загубитися).
4). «Влучний стрілок».
Збити м’ячем кеглі, які стоять в одну лінію.
5). «Водій автомобіля».
Їдемо на машині (тягнемо машину на мотузці до кеглі і назад), намагаємося не потрапити в аварію.
6). Естафета дружби.
Перший гравець кладе м’яч в обруч, другий забирає.

ІІІ. Підсумок змагання.
Ведучий.
         О, спорт! О, спорт!
         Це просто клас!
         Дружіть із нами завжди,
         Здоров’я, юність, силу дасть
         І творчої наснаги.
Підсумки суддійської колегії .

Нагородження переможців і всіх учасників змагання.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Технологічна карта уроку

Урок української мови та читання, 2 клас НУШ