Тарас Григорович Шевченко


Тема. Тематичне інформування «Літературними світлинами Кобзаря».
Мета. Виховувати патріотичні почуття, гордість щодо приналежності до нації «українці». Узагальнювати знання дітей про настрій твору, головних героїв.  Розвивати уміння читати поетичні
твори.
Обладнання. Портрет Т. Г. Шевченка. Вишитий рушник. Виставка книг «Великий Кобзар».
ХІД ЗАНЯТТЯ
 1. Виразне читання вірша Т. Г. Шевченка «Реве та стогне Дніпр широкий» (спостереження за ілюстрацією до вірша).
2. Дати відповіді на запитання.
- Які об’єкти живої та неживої природи згадано у вірші?
- Яких неістот поет наділив ознаками істот? Чому?
- Прочитайте, що із зображеного у вірші ви могли б сприйняти за допомогою зору, а що – відчути слухом?
- Як потрібно читати першу строфу, щоб передати інтонацією і темпом бурю на Дніпрі?
- Як передати неспокій у природі, що описано у другій строфі?
- Які інтонація і темп є відповідними для читання третьої строфи?
3. Виразне декламування вірша Т. Г. Шевченка учнями 2 класу.
4. Розгадайте кросворд за змістом вірша – і ви дізнаєтеся давню назву головної річки України.
         1). Без рук, без ніг, лише з рогами
              А ходить попід небесами. (Місяць)
         2). Поле синє, вівці білі,
              На полі пасуться, до берегів несуться. (Хвиля)
         3). Без крил, а літає,
              Ніхто її не б’є, а вона плаче. (Хмара)
         4). Крил не має, скрізь літає,
              Та й ще куряву здіймає. (Вітер)
         5). Вітер сильний налітає,
              Хвилі догори здіймає.
              Все живе ховається.
              Як шторм цей називається. (Буря)
         6). Стоять над водою
              З розплетеною косою. (Верби)
         7). Дорога без піску, віз без коліс,
              На животі пливе, а сліду не залишає. (Човен)


1.

С





2.


л






3.

а








4







5.
у








т




6.



и








7.ч





5. Рефлексія.
- Хто автор вірша «Реве та стогне Дніпр широкий»?
- Що ви про нього знаєте?
- За допомогою якого прийому автор створив у вірші відчуття дійства, яке можна уявити, почути?
- Яку картину ви б змогли намалювати до цього вірша? (словесно, за допомогою фарб)







Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Технологічна карта уроку