Аналіз виховної системи, 3 клас


Аналіз виховної системи учнів 3 класу
«Виховання творчої особистості учня початкових класів»
за І семестр 2016/2017 н. р.
       
         У 3 класі навчається 15 учнів: 6 хлопчиків та 9 дівчаток. З них 4 дітей із багатодітних сімей (Білець С. (3 дітей), Гавриленко М. (3 дітей), Харцій М.
(4 дітей)), Кафанжи С. (3 дітей), 3 дітей з неповних сімей, 2,де батьки розведені (Білець С., Фомченков О.), 1 дитина – мати жила цивільним шлюбом (Кафанжи С.), 1 дитина – Копищик І. – виховується опікуном – бабусею (77 років), де батько помер, а матір позбавили батьківських прав, 2 дітей – чорнобильці – Білець С., Копищик І. Деякі батьки не мають постійної роботи в селі, тому працюють в місті на сезонній роботі (Алейченко В., Гавриленко М., Грицик В., Харцій М., Шелест О., Куріна К.).
         На протязі навчання у 3 класі класний колектив працював над основними             завданнями:
1.     Формування позитивної мотивації навчання.
2.     Створення емоційних контактів.
3.     Застосування знань на практиці.
4.     Формування поваги до однокласників, до себе.
5.     Формування адекватної поведінки.
         Ці завдання реалізовувалися через структуру виховної системи:
-         Ціннісне ставлення до суспільства і держави.
-         Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей.
-         Ціннісне ставлення до природи.
-         Ціннісне ставлення до праці.
-         Ціннісне ставлення до культури і мистецтва.
-         Ціннісне ставлення до себе.
Вся робота учнівського колективу була спрямована на виконання основних напрямків роботи:
* формування моральних мотивів поведінки;
* здатність співпереживати, співчувати;
* співдія з суб’єктами.
У 3 класі була продовжена виховна робота, що спрямована на корекцію недоліків, виявлених у 2 класі:
- недостатнє усвідомлення сприйняття шкільного життя, необхідності впорядковувати, організовувати його за певними законами і правилами співжиття;
- недостатнє усвідомлення внутрішньої інстанції, такої як совість, що викликає у школярів почуття невпевненості у собі, спричинює конфлікти у спілкуванні;
- відсутність переваг та продуманих дій над імпульсивними;
- не сформованість адекватної самооцінки.
Роботу колективу було побудовано з врахуванням особливостей дітей та факторів, що впливають на взаємини учнів з іншими. Тому узгодження поведінки та усвідомлення моральних принципів життя характеризуються емоційними узагальненнями, аналізом ситуацій та вчинків, які відповідають загальнолюдським етичним цінностям. У дітей даного шкільного віку спостерігається розрив між знаннями моральних принципів і відповідною поведінкою. Працювали також над подальшим розвитком таких моральних почуттів, як:
- провина,
- сором,
- обов’язок,
- відповідальність,
- справедливість,
- власна гідність,
- сумління.
Аналіз напрямків виховної роботи
Ціннісне ставлення до себе
Робота спрямовувалась на розширення життєвого досвіду дітей, а також на формування навичок, що сприяють усвідомленню себе як особистості, здійснення самоконтролю, самооцінки, забезпечення безпеки життєдіяльності, усвідомлення цінності людського життя. Були проведені різні виховні заходи: «Що означає бути вихованою людиною» (бесіда), екскурсія «Водойми мого краю», «Юний пішохід» (розважальна програма), «До країни Здоров’я» (уявна подорож), «Знай свої права, дитино» (настанови), «Профілактика інфекційних захворювань» (розповідь, інструктаж).
Ціннісне ставлення до сім’ї
Робота спрямовувалась на розвиток уміння та навичок підтримувати та зберігати міжособистісну злагоду, запобігати конфліктам та мирно їх розв’язувати, здатності враховувати думку товаришів. Для реалізації цих завдань були проведені такі виховні заходи: «Дерево міцне корінням, а людина – друзями» (бесіда), «Якщо ти вчинив погано» (інсценізація), «Моя мама найкраща» (висловлювання дітей, круглий стіл), «Мій товариш» (складання правил дружби), «Чужого горя не буває» (розгляд ситуативних завдань).
Ціннісне ставлення до праці
Даний напрямок роботи передбачає формування усвідомлення дітьми значущості праці в житті людини, відповідальність за результати власної праці та праці інших, прагнення і здатність співпрацювати в спільній діяльності, виявляти вимогливість до себе, обов’язковості, охайності, бережливості.
Були проведені такі виховні заходи: «Праця – годує, а лінь – марнує» (бесіда), «Правила роботи з ножицями, клеєм» (безпека життєдіяльності, інструкція), «Екскурсія на харчоблок», «Хвилина час береже», «Чи вмієш ти вчитися?» (бесіди), «Скибочка хліба» (рейд).
Ціннісне ставлення до природи
Даний напрямок роботи формує уявлення про цілісність природи, місце людини в природі, інтерес до пізнання природи, естетичні почуття до неї, прагнення берегти та примножувати її багатства. Ця робота реалізовувалась під час проведення заходів: «Осінь – чарівниця» (екскурсія у шкільний парк), «Стань природі другом, стань природі братом» (складання звернення до однолітків), «Краса людської праці на землі» (бесіда), «Барви осені» (хвилини милування природою), «Про що розповів березовий листочок», «Екологічною стежиною у шкільний парк» (екскурсії в шкільний парк), «Боляче буває всім (відношення до тварин)» (морально – етична вправа).
Ціннісне ставлення до культури і мистецтва
Реалізація завдань даного напрямку відбувався через проведення заходів: «Осіння фантазія», «Зима – скульптор» (хвилини милування природою), «Таємниця однієї картини» (хвилини мистецтва), «Рідне слово – диво калинове» (вислови про мову), «День української писемності» (тематичне інформування), «Природа навколо нас» (виставка малюнків),  «Новорічний хоровод» (танець), які сприяли формуванню здатності розуміти і сприймати художню інформацію, уявляти про мистецтво та його засоби виразності, здійснювати творчу діяльність у мистецькій сфері, виховувати естетичні почуття.
Ціннісне ставлення до держави та суспільства
Даний напрямок роботи дає можливість формувати патріотичні почуття по відношенню до держави, мови , традицій, почуття гордості та поваги до своїх батьків, роду. Народу, знання культури свого народу. Заходи: «Я – син своєї землі» (обмін досвідом), «Символи держави» (поділись своїми враженнями), «Кожна дитина має право» (перекличка повідомлень), «Хто такий захисник» (розповіді дітей із власного досвіду), «Та земля мила, що мати породила» (бесіда), «Скарби моєї родини» (фестиваль сімейної творчості), «Легенди мого краю».
         Виховання дітей відбувається як в урочний так і в позаурочний час. Велике значення приділяється спільно – взаємодіючій діяльності. Учні 3 класу є активними учасниками і помічниками у підготовці та проведенні загальношкільних свят.
         Говорячи про співпрацю з батьками, можна сказати, що всі учасники виховного процесу докладають певних зусиль для реалізації цілей і завдань, поставлених у виховній системі нашого класу «Виховання творчої особистості школяра». Всі батьки намагаються створити дітям умови для успішного оволодіння програмовим матеріалом, є активними учасниками класного та загальношкільного всеобучу, де розв’язують різноманітні питання, такі як:
- морально – етичний мікроклімат у сім’ї – важливий фактор виховання у дітей ціннісного ставлення до людини;
- родинні традиції , свята та обряди у формуванні особистості дитини;
- психологічний дискомфорт дитини в сім’ї.
         Батьки є активними учасниками життя нашого класного колективу: підтримка класної кімнати у належному стані, традиції класу, створення умов для засвоєння знань, забезпечення дітей науково – методичними комплектами до підручників. Батьки не відчувають себе одинаками у вихованні своїх дітей (постійні консультації, індивідуальні бесіди, рекомендації в телефонному режимі). Відчуваючи єдність своїх вимог, вчителя, адміністрації можна досягти успіху у вихованні успішної людини.

Основні напрямки роботи на ІІ семестр
1. Формування адекватної самооцінки.
2. Реалізація здібностей дітей у практичній діяльності.
3. Формування відповідальності шляхом виконання доручень.
4. Визначення місця кожного в колективі.

Корекційна робота
1. Індивідуальна робота з учнями, у яких адекватна самооцінка не сформована: бесіди, рекомендації, інструкції, запит до психолога (Масюк І., Стрелец В., Фомченков О.).
2. Кожен учень повинен мати громадське доручення в класі з врахуванням побажань дітей.
3. Інформованість дітей про права і обов’язки дітей (заслуховування учнів на класних зборах про результативність виконання громадського доручень (Гавриленко М., Грицик В., Харцій М.)
4. Для корекції поведінки дітей (Масюк І., Стрелец В., Фомченков О.) звернутися із запитом до шкільного психолога.
5. У своїй роботі використовувати демократичний стиль спілкування , створювати у мови для творчої самореалізації кожної особистості.
6. Створювати у шкільному житті дітей ситуації, де знання і дії були злиті та дозволили фіксувати динаміку морально – етичного розвитку дитини, суть якого полягає у вмінні дитини самостійно(іноді за допомогою вчителя) реалізувати свої здібності до практичної діяльності.   

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Технологічна карта уроку